Pierwszy patch do Starfielda już jest; to bagatelka ponad 13 GB
Choć Starfield jeszcze nie zadebiutował, to Bethesda już wydała pierwszy patch do gry. Potwierdzono również, że tytuł będzie działał na dwóch popularnych urządzeniach przenośnych.

Bethesda wypuściła Day One Patch (v.1.7.23.0) do Starfielda, który naprawia nielicznie (o dziwo) pojawiające się w rozgrywce bugi. Zaznaczmy, że ta szumnie zapowiadana produkcja już w tym tygodniu trafi do wczesnego dostępu (w Polsce grę będzie można rozpocząć 1 września o 2:00 w nocy).
Patch ważący co najmniej 13 GB
Słynny leaker, Idle Sloth, poinformował w serwisie X (Twitter) o możliwości pobierania Day One Patcha na konsolach Xbox oraz PC, który różni się rozmiarem w zależności od platformy.
- PC – 13,4 GB
- Xbox Series X/S – 15,48 GB
Wspomniany leaker pokazał też, ile w sumie Starfield zajmuje miejsca na dysku konsoli Xbox Series X z już zainstalowanym patchem – ostatecznie gra waży 101,1 GB.
Co ciekawe, w odpowiedziach pod zamieszczonym postem inny gracz dodał screena, na którym widać informację, że w przypadku Xboksa Series S Starfield z zainstalowanym patchem potrzebuje 107,8 GB wolnego miejsca.

Z kolei Insider Gaming opublikował szczegóły pierwszego patcha do Starfielda. Portal potwierdził również, że gra będzie działała zarówno na Steam Decku, jak i na ROG Ally, choć nie zabrakło też dość dziwnej wzmianki – „ważne, aby oba urządzenia spełniały minimalne wymagania sprzętowe, inaczej mogą one „nie udźwignąć” gry”. Sugeruje to, że gracze chcący odpalić Starfielda na tych sprzętach mogą mieć problemy z wydajnością.
Starfield – Patch 1.7.23.0
Pierwszy patch do zbliżającej się gry Bethesdy wprowadzi szereg poprawek m.in. w gameplayu. Pełny spis możecie znaleźć bezpośrednio w artykule Insider Gaming, tutaj przytoczymy jedynie kilka z nich.
Wydajność i stabilność
- Naprawiono błędy przy ponownym uruchamianiu gry, a także bugi powodujące zawieszanie rozgrywki (Xbox Series X/S);
- Usunięto crash występujący podczas ładowania save’ów wewnątrz statków.
Aspekty wizualne
- Usunięto błąd, przez który włosy nie pojawiały się na postaciach;
- Ulepszono widok odległych obiektów podczas lądowania na powierzchni planety.
Gameplay
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że towarzysze unosili się w powietrzu;
- Naprawiono błąd powodujący złe ustawienie modułów statków.
Misje
- Naprawiono rzadki błąd, który mógł powodować, że patrole statków nie pojawiały się w misji „First to Fight, First to Die”;
- Naprawiono rzadki błąd, który utrudniał lądowanie na New Altlantis podczas misji „Deep Cover”.
Przypomnijmy jeszcze, że Starfield oficjalnie zadebiutuje na rynku 6 września. Tytuł będzie posiadał polską wersję językową w postaci napisów.
Serdecznie zapraszamy Was na Q&A z naszym recenzentem gry Starfield. Wydarzenie odbędzie się 31 sierpnia 2023 roku o godzinie 19:00 na Discordzie. Będziecie mogli zadawać autorowi pytania odnośnie gry i porozmawiać na temat wrażeń z rozgrywki.
Wydarzenie odbędzie się na kanale głosowym Q&A. Jeśli jesteście zainteresowani zakupem gry, to będzie to dobra okazja by zdobyć cenne informacje! Do usłyszenia!