Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 października 2018, 11:47

autor: Adrian Werner

Stardew Valley - rolniczy przebój dostanie wersję mobilną

Rolnicze RPG Stardew Valley doczeka się wersji mobilnych. Gra trafi wpierw na iOS, a potem na Androida. Będzie to produkcja premium, pozbawiona mikropłatności.

Wersja na iOS ukaże się za dwa tygodnie. - Stardew Valley - rolniczy przebój dostanie wersję mobilną - wiadomość - 2018-10-10
Wersja na iOS ukaże się za dwa tygodnie.
STARDEW VALLEY W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: ConcernedApe
  2. Wydawca: Chucklefish
  3. Gatunek: RPG
  4. Platformy: PC, PS4, PSV, XONE, Switch, iOS, AND
  5. Data premiery na PC: 26 lutego 2016 r.
  6. Data premiery na iOS: 24 października 2018 r.

Po zagospodarowaniu pecetów i konsol rolnicze RPG Stardew Valley zamierza rozciągnąć swoje uprawy na rynek mobilny. Tę radosną nowinę ogłoszono na oficjalnym blogu odpowiedzialnego za ten projekt studia.

Gracze pragnący mieć swoje wirtualne gospodarstwo zawsze pod ręką nie będą musieli czekać długo. Wersja na system iOS zadebiutuje 24 października tego roku. Trwają również prace nad wydaniem na Androida. Nie podano daty premiery tej edycji, ale jej produkcja jest już na ukończeniu, więc opóźnienie względem App Store nie powinno być duże.

Cena mobilnego Stardew Valley wyniesie 34,99 złotych i będzie to gra premium, a więc pozbawiona mikropłatności. Otrzymamy pełną konwersję z PC, pozbawioną uproszczeń. Jedyną zmianą będzie nowy interfejs, dopasowany do specyfiki ekranów dotykowych.

Mobilne Stardew Valley odpowiadać będzie wydaniu pecetowemu zaktualizowanemu do najnowszej wersji 1.3, ale tylko pod względem zawartości dla pojedynczego gracza. Na PC ten patch wprowadził tryb multiplayer, którego zabraknie na smartfonach oraz tabletach. Na razie nie wiemy, czy ta funkcja zostanie dodana w przyszłości.

Przypomnijmy, że Stardew Valley zadebiutowało w lutym 2016 roku na PC. Gra została przyjęta bardzo ciepło (średnia ocen według serwisu Metacritic wynosi 89%) i okazała się dużym przebojem kasowym, na samym Steamie sprzedając się w ponad 3 mln egzemplarzy. Sukces produkcji sprawił, że została ona z czasem przeniesiona na PlayStation 4, PlayStation Vita, Xboksa One oraz Nintendo Switch.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej