Star Wars: The Old Republic - ujawniono cztery nowe grywalne rasy
Już od pewnego czasu wiadomo, że w Star Wars: The Old Republic będziemy mogli zagrać nie tylko ludźmi, ale również obcymi. Bioware właśnie ujawniło cztery nowe rasy, w które będziemy mogli się wcielić.
Już od pewnego czasu wiadomo było, że w Star Wars: The Old Republic będziemy mogli zagrać nie tylko ludźmi, ale również obcymi. Bioware właśnie ujawniło cztery nowe rasy, w które będziemy mogli się wcielić.
Pierwszą z nowo ujawnionych ras są Sithowie Czystej Krwi. To humanoidalne istoty, których cechą rozpoznawczą jest czerwona skóra oraz wystające z czaszki rogi. Gatunek ten pochodzi z planety Korriban i dał początek całej grupie Mrocznych Jedi (pochodzących z wielu ras), którzy nazywani są obecnie Sithami. To brutalny lud, który od początku swojego istnienia uważał wojnę za naturalny element życia, co prowadziło do częstych konfliktów zbrojnych na rodzimej planecie. Sithowie zawsze wrażliwi byli na działanie mocy i nawet, gdy skupiali się jedynie w prymitywnych plemionach potrafili tworzyć artefakty umożliwiające łatwiejszą kontrolę nad Mocą. Punktem zwrotnym w historii tej rasy było wylądowanie na Korriban Wygnańców, czyli grupy Mrocznych Jedi, która odłączyła się od głównego Zakonu i próbowała przejąć władzę nad galaktyką. Ostatecznie zostali jednak pokonani i musieli szukać schronienia na odległych planetach. Ich zaawansowana technologia i umiejętność władania Mocą sprawiły, że w oczach Sithów jawili się jako bogowie. Mroczni Jedi szybko zniewolili prymitywnych obcych i rozpoczęli łączenie ich z innymi gatunkami (w tym ludzkim). Rezultatem była wielorasowa mieszanka, którą dzisiaj znamy jako Sith. Czystokrwiści są obecnie rzadkością i dlatego możliwość wcielenia się w jednego z nich (co możliwe będzie w przypadku wyboru klasy Wojownika Sith) na pewno będzie sporą atrakcją dla fanów tego uniwersum.
Drugą nową rasą jest Mirulaka. Gatunek ten jest bardzo wrażliwy na Moc i jego przedstawiciele mają potencjał, by stać się potężnymi Rycerzami Jedi. Na rodzimej planecie tych istot nie było żadnych widocznych źródeł światła, dlatego ewolucja wyposażyła je w zdolność postrzegania otoczenia poprzez Moc. Miruluka zasłaniają swoje puste oczodoły ozdobnymi opaskami oraz hełmami, a podczas bitwy Moc zawsze prowadzi ich miecz bezbłędnie do celu.
Imperium Sithów zniewoliło niezliczone rasy, rzadko zdarza się jednak, by przedstawiciele podbitych cywilizacji mogli wstępować w szeregi samych Sithów. Zebrakowie są wyjątkiem od tej reguły i dzięki swojej determinacji oraz woli walki idealnie nadają się na Inkwizytorów Sith. Są to istoty humanoidalne, które od ludzi odróżniają głównie przypominające rogi wyrostki kostne czaszki. Rosną one przez całe życie i obeznani z kulturą tych istot mogą po samym ich kształcie rozpoznać do jakiego szczepu należy dany osobnik. Zebrakowie posiadają dwa serca, co zapewnia im niezwykła wytrzymałość i kondycję. Najbardziej znanym fanom Zebrakiem jest Darth Maul z Mrocznego Widma.
Miralianie to natomiast rasa słynąca z mądrości i zwinności. Szansę wcielenia się w przedstawiciela tego gatunku otrzymamy decydując się na wybór klasy Negocjatora Jedi (tej samej, której przedstawicielem był m.in. mistrz Yoda). Miralian łatwo rozpoznać po zielonej skórze i tatuażach pokrywających twarz. Wśród innych ras mają opinię istot cierpliwych i dysponujących przenikliwym umysłem.
Twórcy potwierdzili też przypuszczenia fanów odnośnie braku pełnej swobody wyboru rasy naszej postaci. Nie wiadomo dokładnie jak to będzie działać, ale wszystko wskazuje na to, że każda klasa otrzyma po jednym ściśle przypisanym do niej gatunku obcego.