Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 grudnia 2017, 11:35

Star Wars: Battlefront II drastycznie staniał - do kupienia za mniej niż 100 zł

W niecały miesiąc od premiery doczekaliśmy się sporych obniżek ceny Star Wars: Battlefront II. Standardowa edycja kosztuje na PC niecałe 100 złotych, a na konsolach PlayStation 4 i Xbox One zakupimy ją za mniej niż 140 złotych.

Spory spadek ceny Star Wars: Battlefront II dziwi nawet w kontekście dotychczasowych kontrowersji. - Star Wars: Battlefront II drastycznie staniał - do kupienia za mniej niż 100 zł - wiadomość - 2017-12-15
Spory spadek ceny Star Wars: Battlefront II dziwi nawet w kontekście dotychczasowych kontrowersji.

Szeroki rozgłos to nie zawsze dobra rzecz. Przekonała się o tym firma Electronic Arts, której Star Wars Battlefront II cieszyło się sporą „popularnością” w mediach za sprawą kontrowersyjnych mikropłatności. Sytuacji nie poprawiły nieprzesadnie entuzjastyczne – choć nie tragiczne – opinie recenzetów, które poskutkowały średnią ocen poniżej 70/100 (podajemy za serwisem Metacritic). W tej sytuacji nie dziwiły niedawne prognozy, według których nowa odsłona serii strzelanek w uniwersum Gwiezdnych wojen nie osiągnie sprzedaży przewidywanej przez wydawcę. Najwyraźniej Electronic Arts postanowiło nieco pomóc grze, bowiem ceny Star Wars: Battlefront II drastycznie spadły na wszystkich platformach. W Polsce za standardową wersję pecetową zapłacimy nawet poniżej 100 złotych (na platformie Origin prawie 160 złotych), a za wydania konsolowe – poniżej 140 złotych. Wcześniej zakup gry wiązał się z wydaniem od 180 (PC) do ponad 200 złotych (edycje konsolowe). Oferty możecie sprawdzić w Growej Wyszukiwarce Cenowej.

Star Wars: Battlefront II w skrócie:
  • producent: EA DICE
  • wydawca: Electronic Arts
  • gatunek: strzelanka FPP (FPS)
  • platformy sprzętowe: PC, PS4, XONE
  • data premiery: 17 listopada 2017 roku
  • inne: kontynuacja Star Wars: Battlefront (2015); możliwość gry najbardziej rozpoznawalnymi postaciami z uniwersum Gwiezdnych wojen; kampania fabularna; bitwy w przestrzeni kosmicznej

Nie jest to pierwszy raz, gdy produkcja Electronic Arts doczekała się szybkiej przeceny. W zeszłym roku jeszcze prędzej staniał Titanfall 2, wcześnie obniżono też cenę Mass Effect Andromeda. Niemniej żadna z tych gier nie została przeceniona tak bardzo w tak krótkim czasie od chwili debiutu, żadna też nie była tak głośną premierą, jak Star Wars: Battlefront II. Dodajmy, że premiera drugiego Titanfall pozostawała w cieniu Battlefield 1 oraz Call of Duty: Infinite Warfare, a w przypadku nowego Mass Effect do zakupu mogły zniechęcić informacje o problemach technicznych gry (nieograniczających się wyłącznie do niesławnych animacji twarzy). Tymczasem drugi Battlefront od początku był promowany przez wydawcę jako jeden z najważniejszych debiutów tego roku, o czym świadczyła przewidywana sprzedaż na poziomie 14 milionów egzemplarzy. Dodajmy do tego licencję Gwiezdnych wojen, tym ważniejszą, że debiutowi Battlefronta 2 towarzyszyło oczekiwanie na kolejną część gwiezdnej sagi (ta zadebiutowała wczoraj i zyskała uznanie krytyków). W przypadku gry nie było też mowy o niedopracowaniu technicznym na miarę wspomnianej Andromedy czy innych (nie)sławnych z tego produkcji.

Usunięcie mikrotransakcji ma charakter tymczasowy, czego nie można powiedzieć o obniżeniu ceny gry. - Star Wars: Battlefront II drastycznie staniał - do kupienia za mniej niż 100 zł - wiadomość - 2017-12-15
Usunięcie mikrotransakcji ma charakter tymczasowy, czego nie można powiedzieć o obniżeniu ceny gry.

Przecenę Star Wars: Battlefront II można uznać za drugie zwycięstwo graczy, po tymczasowym usunięciu mikropłatności pod naciskiem Disneya. Oczywiście można się spodziewać, że powrócą one po sprzedaniu wystarczająco wielu kopii gry. Co prawda, studio DICE zapowiedziało poprawki w systemie postępów, nie wiadomo jednak, jak istotne będą te modyfikacje. Pierwsze z nich nie były żadną rewolucją, co zresztą przyznali sami twórcy, określając je jako „wstęp” do gruntownych zmian w kolejnych miesiącach.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej