autor: Maciej Śliwiński
Star Wars: Battlefront 3 ciągle w produkcji?
O Star Wars: Battlefront III było ostatnio cicho i z pewnością wielu fanów gwiezdnej sagi wątpiło, że kolejna odsłona taktycznej gry akcji kiedykolwiek się ukaże. Tymczasem w sieci pojawiły się plotki z których wynika, że trzecia część Battlefront dalej jest w produkcji.
O Star Wars: Battlefront III było ostatnio cicho i z pewnością wielu fanów gwiezdnej sagi wątpiło, że kolejna odsłona taktycznej gry akcji kiedykolwiek się ukaże. Tymczasem w sieci pojawiły się plotki z których wynika, że trzecia część Battlefront dalej jest w produkcji.
Wszystko za sprawą brytyjskiego aktora współpracującego z LucasArts, Chrisa Merazzo. W rozmowie z redakcją serwisu battlefront3.net przyznał on, że prace nad trzecią odsłoną Star Wars: Battlefront były i są dalej prowadzone. Ciekawą informacją jest przede wszystkim fakt, że według Merazzo w pewnym momencie produkcji BF3 ewoluował w kierunku wydanego w 2006 roku Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption, czyli dodatku do osadzonej w świecie Gwiezdnych Wojen strategii czasu rzeczywistego. Mimo to aktor zapewnił, że według jego wiedzy, Battlefront 3 dalej jest w produkcji, a podkładanie głosu do tego tytułu było dla niego jednym z najciekawszych wyzwań w zawodowej karierze.
Jeśli słowa aktora są prawdą, miejmy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości poznamy więcej szczegółów związanych z tą popularną grą akcji osadzoną w jednym z najbardziej znanych światów science fiction. Produkcji Battlefront 3 od samego początku towarzyszą ogromne problemy. Początkowo prace nad taktycznym FPS-em prowadziło studio Free Radical Games, jednak na przełomie 2008 i 2009 roku LucasArts w dość niejasnych okolicznościach zerwało umowę z developerem.
Mniej więcej w tym samym czasie do sieci wyciekł film pokazujący rzekomą rozgrywkę z Battlefront 3, prezentującą się dość imponująco. Pojawienie się filmu w Internecie zbiegło się z falą spekulacji dotyczących nowego developera. Mówiło się między innymi o studiu Rebellion, które w przeszłości współpracowało już z LucasArts, a następnie o ekipie Pandemic, która była odpowiedzialna za opracowanie pierwszej i drugiej części Battlefront.
Star Wars: Battlefront zadebiutowało w 2004 roku, zdobywając dość dużą popularność wśród fanów Star Wars i gier akcji. Gracze mogli brać udział w dużych bitwach na najbardziej znanych planetach z Gwiezdnych Wojen: Tatooine, Hoth czy Bespin, dowodząc przy tym małym oddziałem złożonym z żołnierzy Rebelii lub Imperium. Kontynuacja ukazała się rok później, jednak LucasArts nie było do końca zadowolone z efektu pracy Pandemic i zakończyło współpracę ze związanym obecnie z Electronic Arts studiem.