STALKER 2 bez battle royale i VR, ale za to ze wsparciem dla modów
Studio GSC Game World ujawniło kilka nowych konkretów odnośnie gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Dowiedzieliśmy się m.in., że w planach nie ma trybu battle royale ani obsługi urządzeń VR. Możemy za to spodziewać się wsparcia dla modów.
Rok temu studio GSC Game World zapowiedziało grę S.T.A.L.K.E.R. 2, czyli nową odsłonę kultowego cyklu. Do tej pory jednak nie otrzymaliśmy zbyt wielu informacji na temat tego projektu. Dlatego z zainteresowaniem powitaliśmy niedawny wywiad z twórcami, podczas którego zdradzili kilka świeżych konkretów.
W S.T.A.L.K.E.R. 2 nie znajdziemy trybu battle royale. Nie ma również w planach zaimplementowania obsługi urządzeń wirtualnej rzeczywistości. Twórcy obiecują za to wsparcie dla modów i zamierzają udostępnić fanom narzędzia tak szybko, jak to tylko będzie możliwe. Zapytani o ulubione modyfikacje do wcześniejszych odsłon cyklu autorzy wymienili takie projekty jak Lost Alpha, Dead Air oraz Spatial Anomaly.
Podczas tworzenia gry autorzy wzorują się głównie na wcześniejszych odsłonach cyklu, a priorytetem jest dla nich odtworzenie unikalnej atmosfery, z jakiej znana jest ta marka. Deweloperzy obiecują również imponującą oprawę graficzną, choć na razie nie wiemy, czy S.T.A.L.K.E.R. 2 wykorzysta technologię ray-tracingu.
Nad grą pracuje znacznie większy zespół niż przy poprzednich odsłonach. Obecnie produkcja finansowana jest z własnych środków GSC Game World. Firma nie ma w planach zorganizowania zbiórki na Kickstarterze.
Fabularnie gra pozostanie wierna kanonowi ustanowionemu przez poprzednie odsłony. Twórcy poinformowali również, że S.T.A.L.K.E.R. 2 to zupełnie nowy projekt, a nie próba dokończenia produkcji zawieszonej w 2012 roku.
Przypomnijmy, że na razie nie potwierdzono platform sprzętowych, na jakie zmierza gra. Biorąc pod uwagę historię marki, wydanie na PC wydaje się jednak pewne. Produkcja ma ukazać się w 2021 roku, więc ewentualne wydania konsolowe najpewniej trafią na PlayStation 5 i Xboksa Scarlett.