Średniowieczna strategia o budowaniu miasta od wydawcy Manor Lords przejdzie duże zmiany. Twórcy Norland zapewniają, że warto będzie na nie czekać
Twórcy średniowiecznej strategii Norland – studio Long Jaunt – przedstawili plany na rozwój produkcji, jakie zostaną wprowadzone w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

Zgodnie z zapowiedzią, twórcy średniowiecznej strategii Norland – której wydawcą jest firma Hooded Horse, zapewniające wsparcie także polskiemu Manor Lords – podzielili się z graczami kolejną porcją planów na rozwój produkcji. Przedstawiając „mapę drogową” na najbliższe pół roku, studio Long Jaunt ujawniło, że realizacja poprzednia „nie przebiegła zgodnie z oczekiwaniami”.
[…] po pierwsze, chcę potwierdzić, że poprzednia mapa drogowa nie została wypełniona zgodnie z oczekiwaniami. Rozwój zawsze przynosi niespodzianki i zmusza do przemyślenia planów. Czas ten nie był jednak stracony. Ustaliliśmy długoterminowy plan rozwoju i zbudowaliśmy solidne fundamenty pod to, co nas czeka. Mając jasny kierunek i elastyczność, ustaliliśmy harmonogram tej „mapy drogowej” na sześć miesięcy – czytamy w komunikacie opublikowanym na Steamie.
Twórcy przyznali, że w przygotowaniu wspomnianej „mapy drogowej” pomogły im trzy różne ścieżki rozwoju:
- konserwatywna – skupiająca się na podstawowych mechanikach, które spajają grę. m.in. murach obronnych, straży, fabule, nowych mapach i menu dynastii;
- eksperymentalna – jak sama nazwa wskazuje, w jej ramach twórcy wprowadzają nowe pomysły, takie jak unikalni odwiedzający, teren 3D i mechanika lalek;
- doświadczenia gracza – koncentrująca się na dopracowaniu elementów, które pomagają graczom w poruszaniu się w grze (przeprojektowanie menu, ulepszenie interfejsu i dopracowanie starszych mechanik, aby „interakcje były płynniejsze bez zmiany głębi gry”).
Z udostępnionej przez Long Jaunt grafiki wynika, że w okresie wiosenno-letnim fani Norland powinni spodziewać się m.in. odnowionego menu armii i wiedzy oraz zmiany założeń gry w początkowej fazie (ostatni cel jawi się jako większy projekt, którego realizacja może potrwać więcej niż pół roku, ale deweloperzy zapewniają, że zmiany będą korzystne).
Ponadto twórcy zamierzają dodać nowe archetypy postaci (np. altruista, skąpiec, bohater i sadysta), a także ulepszyć i poszerzyć funkcje rozwoju miasta. Zespół skupi się także na przerobieniu oprawy graficznej.
W tym ostatnim elemencie pomogą nowozatrudnieni artyści. Dzięki nim studio będzie mogło wprowadzić w życie koncepcję opartą na „realistycznej architekturze i przemyślanym projekcie”.

Przypomnijmy, że Norland dostępne jest wyłącznie na PC we wczesnym dostępie. Tytuł oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.