Sprzedaż Wii w Japonii ponad dwa razy lepsza niż PlayStation 3
Firma Enterbrain, jeden z największych japońskich wydawców prasy oraz grupa analizująca tamtejszy rynek gier w jednym, przedstawiła światu najświeższe informacje związane ze sprzedażą konsol w Kraju Kwitnącej Wiśni w miesiącu styczniu. Wynika z nich, że zdecydowanym liderem w wyścigu o nową generację jest Nintendo Wii.
Firma Enterbrain, jeden z największych japońskich wydawców prasy oraz grupa analizująca tamtejszy rynek gier w jednym, przedstawiła światu najświeższe informacje związane ze sprzedażą konsol w Kraju Kwitnącej Wiśni w miesiącu styczniu. Wynika z nich, że zdecydowanym liderem w wyścigu o nową generację jest Nintendo Wii.
Z wyliczeń pracowników Enterbrain wynika, że w styczniu nabywców znalazło 405 tys. egzemplarzy Wii. PlayStation 3 wybrało z kolei niemal trzy razy mniej graczy – dokładnie rzecz ujmując 148 tys. Przedstawiciele japońskiego wydawcy twierdzą, że tak duża różnica w sprzedaży wynika z faktu, że konsola Nintendo ma do zaoferowania zdecydowanie więcej pozycji mogących zainteresować Japończyków, z kolei w przypadku PS3 pewnego rodzaju blokadą jest ciągle wysoka cena. Sytuacja najnowszego sprzętu do grania koncernu Sony może ulec zmianie pod koniec tego roku – fachowcy z Enterbrain właśnie na ten okres przewidują pierwszą większą obniżkę ceny.
Enterbrain podało również wyniki dotychczasowej sprzedaży obu konsol. PlayStation 3 wybrało od momentu premiery w listopadzie zeszłego roku 614 tys. Japończyków (a więc około 400 tys. PS3 z miliona, który Sony dostarczyło do tamtejszych sklepów, ciągle zalega na półkach). Na Nintendo Wii zdecydowało się natomiast 1.4 miliona mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni. Xboksa 360, mówiąc delikatnie, pominięto.