Sprzedaż Prison Architect przekroczyła 2 mln egzemplarzy
Zespół Introversion Software poinformował, że sprzedaż pecetowej wersji gry Prison Architect przekroczyła 2 mln egzemplarzy. Tym samym ta strategia ekonomiczna o zarządzaniu więzieniem stała się największym przebojem w karierze studia.
Niezależne brytyjskie studio Introversion Software ma powody do zadowolenia. Zespół właśnie pochwalił się, że sprzedaż pecetowej wersji więziennej strategii ekonomicznej Prison Architect przekroczyła już dwa miliony egzemplarzy. Tę imponującą liczbę osiągnięto podczas zakończonej niedawno letniej wyprzedaży w serwisie Steam, która była najbardziej udaną w historii tego projektu.
Wersja alfa Prison Architect trafiła do sprzedaży na PC 25 sierpnia 2012 roku. Introversion Software stało się jednym z popularyzatorów modelu Early Access. W ciągu pierwszych dwóch tygodni ponad osiem tysięcy osób zakupiło preordera zapewniającego dostęp do edycji testowej. W ten sposób zespół otrzymał ok. 270 tysięcy dolarów, co pozwoliło na kontynuowanie produkcji. Do końca 2013 r. przychody z gry wyniosły 9 milionów dolarów, do września zeszłego roku suma ta wzrosła do 19 mln, a obecnie wynosi 25 mln.
Przekroczenie pułapu 2 milionów sprzedanych egzemplarzy jest dużym osiągnięciem dla niewielkiego brytyjskiego studia, ale to nie koniec możliwości tej gry. W zeszłym tygodniu zadebiutowały bowiem wersje konsolowe na PlayStation 4 i Xboksa One. Ponadto trwają prace nad wydaniami mobilnymi.
Przypomnijmy, że Prison Architect to strategia ekonomiczna, w której wcielamy się w naczelnika współczesnego więzienia. Zabawę zaczynamy od zaprojektowania placówki. Po jej wybudowaniu trafiają do nas pierwsi więźniowie i naszym zadaniem staje się zarówno dbanie o zaspokajanie ich potrzeb, jak i pilnowanie, aby nie uciekli oraz nie dopuszczali się nowych przestępstw podczas odsiadki. Każdy skazaniec pod opieką gracza przynosi określone zyski, które inwestuje się potem w dalszy rozwój więzienia.
Prison Architect odniosło sukces nie tylko dzięki świetnemu systemowi ekonomicznemu, ale również za sprawą wyposażenia każdego więźnia w unikalną osobowość determinującą jego działania. Sprawia to, że rozgrywka jest dynamiczna, a sytuacja w placówce ulega ciągłym zmianom, wymuszając na graczach sporą elastyczność podczas podejmowania decyzji.