autor: Marcin Skierski
Sprzedaż polskich magazynów branżowych w kwietniu 2013 roku
PC Format w kwietniu 2013 roku był najlepiej sprzedającym się magazynem branżowym w Polsce. Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił wyniki sprzedaży czasopism we wspomnianym miesiącu.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych w kwietniu bieżącego roku. Tym razem na szczycie zestawienia znalazł się PC Format.
PC Format jako jedyny magazyn branżowy zanotował w kwietniu 2013 roku wzrost sprzedaży (o 16,89%) w stosunku do tego samego miesiąca w 2012 roku, rozchodząc się w liczbie 75 042 egzemplarzy. Dzięki temu wyprzedził dotychczasowego lidera, czyli CD Action. W kwietniu bieżącego roku magazyn ten znalazł się na drugim miejscu, trafiając do rąk 73 380 osób (spadek o 22,11%).
Najbardziej zmniejszył się wynik sprzedażowy czasopisma Komputer Świat, które zostało zakupione w liczbie 32 019 egzemplarzy. To o 30,31% mniej niż w kwietniu 2012 roku. Stawkę tradycyjnie już zamykają PC World (20 526 egz.) oraz Chip (19 242 egz.).
Tytuł | Sprzedaż w kwietniu 2013 roku | Sprzedaż w kwietniu 2012 roku |
PC Format | 75 042 | 64 201 |
CD Action | 73 380 | 94 205 |
Komputer Świat | 32 019 | 45 948 |
PC World | 20 526 | 28 597 |
Chip | 19 242 | 21 669 |
Porównując wyniki z kwietnia do marca bieżącego roku, najwięcej stracił CD Action, notując spadek sprzedaży o 36,25%. Jedyny wzrost odnotował znajdujący się na ostatniej pozycji Chip. Mowa jednak o poprawie o 1,27%, co przekłada się na zaledwie 242 sprzedane egzemplarze więcej niż w marcu 2013 roku.
Tytuł | Sprzedaż w kwietniu 2013 roku | Sprzedaż w marcu 2013 roku |
PC Format | 75 042 | 93 504 |
CD Action | 73 380 | 115 108 |
Komputer Świat | 32 019 | 34 851 |
PC World | 20 526 | 22 933 |
Chip | 19 242 | 19 000 |