autor: Kamil Zwijacz
Sprzedaż PlayStation 4 w Wielkiej Brytanii wzrosła o 200%
Po premierze konsoli PlayStation 4 Pro sprzedaż urządzeń marki PlayStation 4 wzrosła w Wielkiej Brytanii w tygodniu zakończonym 12 listopada o ponad 200% w porównaniu do wcześniejszych siedmiu dni.
10 listopada na rynku zadebiutowała konsola PlayStation 4 Pro. Firma Sony nie podała jeszcze oficjalnych informacji dotyczących popularności urządzenia, ale serwis MCV dotarł do danych firmy analitycznej Gfk, zajmującej się monitorowaniem rynku gier wideo w Wielkiej Brytanii. Wynika z nich, że w tygodniu kończącym się 12 listopada PlayStation 4 (zarówno Pro, jak i starszy model) znacznie zyskały na popularności i odnotowały 204% wzrost sprzedaży w porównaniu z wcześniejszym tygodniem. Nie znamy dokładnej liczby sztuk, które trafiły do klientów, ale 65% wszystkich sprzedanych PlayStation 4 to te z dopiskiem „Pro”. Słabsze modele również cieszą się sporym zainteresowaniem i w porównaniu do tygodnia zakończonego 5 listopada odnotowały 8,5% wzrost sprzedaży.
Ogółem konsole firmy Sony rozeszły się w liczbie większej o 44% od Xboksa One, choć i Microsoft nie ma na co narzekać, gdyż zanotował pokaźny 85% wzrost sprzedaży w porównaniu do wcześniejszego tygodnia, co zapewne było spowodowane obniżką ceny na podstawowy model urządzenia. Ogółem japoński koncern ma 53% udziałów w brytyjskim rynku konsol, a gigant z Redmond 37%.
PlayStation 4 Pro to najnowszy model konsoli PlayStation 4 z 2013 roku. Urządzenie wyposażono w ten sam, ośmiordzeniowy procesor, ale o nieco wyższym taktowaniu. Największe zmiany poczyniono w GPU, które zamiast 1,84 teraflopsów ma 4,2 teraflopsy. Ponadto sprzęt wyposażono w 8 GB pamięci GDDR5 oraz 1 GB DRAM, a także dysk twardy o pojemności 1 TB. Urządzenie kosztuje w Polsce około 1750 zł.