Sprzedaż pism komputerowych w styczniu 2017 roku. CD-Action niezagrożone, Komputer Świat ze sporym wzrostem
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w styczniu bieżącego roku liderem sprzedaży wśród pism komputerowych był tradycyjnie magazyn CD-Action. Natomiast największy wzrost liczby egzemplarzy, które znalazły nabywców, zanotował Komputer Świat.
Serwis wirtualnemedia.pl przygotował zestawienie wyników styczniowej ogólnej sprzedaży (czyli obejmującej wydania cyfrowe, papierowe oraz wszystkie rodzaje prenumeraty) pism komputerowych w Polsce, opracowane na podstawie danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wyniki nie zaskakują. Liderem niezmiennie już od kilku lat pozostaje CD-Action (Wydawnictwo Bauer). W styczniu bieżącego roku nabywców znalazło 69 139 egzemplarzy magazynu, co w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku stanowi wzrost o 5,07%. Drugie miejsce zajął PC Format (Wydawnictwo Bauer), który rozszedł się w 46 115 egzemplarzach (spadek o 2,82%). Na najniższym stopniu podium stanął Komputer Świat (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem 34 942 egz. Co ciekawe, periodyk ten zanotował dość spory wzrost (największy w notowaniu) w porównaniu ze styczniem 2016 roku, bo o 15,56%. Ostatnie miejsce, co nikogo ostatnio nie zaskakuje, przypadło Chipowi (Grupa Burda), którego żywot został już oficjalnie zakończony (ostatni numer ukazał się 5 kwietnia). W styczniu sprzedano 8 397 egzemplarzy magazynu, co stanowi spadek o 13,87% w stosunku do 2016 roku.
Warto również zwrócić uwagę, jak ma się sprzedaż czasopism w styczniu bieżącego roku w porównaniu z wcześniejszym miesiącem. Co ciekawe, w zestawieniu tym jedynie Chip zanotował wyraźny spadek (o 5,08%). CD-Action rozeszło się lepiej o 14,30%, z kolei PC Format o 9,25%. Największy wzrost zaliczył Komputer Świat. W grudniu 2016 roku nabywców znalazło 28 819 egzemplarzy, podczas gdy w styczniu 2017 było to już 34 942, czyli więcej aż o 21,25%.
Nie da się jednak ukryć faktu, że zainteresowanie papierową prasą komputerową spada z roku na rok. Mimo całkiem niezłego startu w nowym roku, wydawcy wciąż nie mogą zatem czuć się do końca pewnie. Dopiero statystyki z kolejnych miesięcy pokażą, czy lekki trend zwyżkowy ze stycznia został utrzymany.