autor: Aleksander Kaczmarek
Sprzedaż gry Soulcalibur V słabsza niż „czwórki”
W ciągu pół roku od premiery bijatyka Soulcalibur V rozeszła się w nakładzie 1,38 mln egzemplarzy. To zdecydowanie gorszy rezultat niż odnotowała wcześniejsza odsłona cyklu w porównywalnym interwale czasowym.
Firma Namco Bandai pochwaliła się wynikami finansowymi odnotowanymi w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2012/2013. Sprzedaż gier japońskiego wydawcy przełożyła się na przychody w wysokości 176,3 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 32% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na czele listy bestselerów znalazła się konsolowa bijatyka Soulcalibur V, ale sporym zainteresowaniem cieszyły się także Naruto Ultimate Ninja Storm Generations oraz Toriko Gourmet Survival 2.
Wzrost przychodów ze sprzedaży gier sygnowanych logiem Namco Bandai nie powinien dziwić biorąc pod uwagę fakt, że w minionym kwartale wydawca wypuścił na światowych rynkach 47 tytułów, czyli aż o 20 więcej niż przed rokiem.
Z udostępnionych danych wynika, że najchętniej gracze kupowali bijatykę Soulcalibur V. Pomiędzy kwietniem a czerwcem br. dzieło Daishiego Odashimy oraz ekipy deweloperskiej Soul Project rozeszło się w 680 tys. egzemplarzy, co daje łączny wynik 1,38 mln na przestrzeni pół roku od styczniowej premiery. Wyniki nie są jednak rewelacyjne. Dla porównania, wcześniejsza odsłona cyklu w nieznacznie dłuższym, bo 8-miesięcznym okresie osiągnęła sprzedaż na poziomie 2,3 mln kopii.
Wydawca może być natomiast zadowolony z popularności Naruto Ultimate Ninja Storm Generations. Bazująca na serialu anime gra sprzedała się w minionym kwartale w 440 tys. egzemplarzy i zarazem przekroczyła nakład miliona kopii od premiery.