autor: Łukasz Szliselman
Dobra sprzedaż Tekken Tag Tournament 2 i innych gier Namco Bandai
Ostatnie podsumowanie kwartalne wykazało dobrą sprzedaż Tekken Tag Tournament 2, Soulcalibur V i Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations dając firmie Namco Bandai Games powód do dumy.
Firma Namco Bandai Games ma powody do zadowolenia. Podsumowanie drugiego kwartału fiskalnego 2012 roku (w Japonii od 1 lipca do 30 września) wykazało, że Tekken Tag Tournament 2 w niecały miesiąc od dnia światowej premiery (11 września) sprzedał się w liczbie 840 tysięcy egzemplarzy w wersjach na Xboksa 360 i PlayStation 3. Gra przyniesie jeszcze większe zyski, gdy w późniejszym czasie trafi na konsolę Wii U.
Dobrymi wynikami sprzedaży pochwalić się może również Soulcaibur V, który do końca września znalazł 1,38 miliona nabywców. Magiczną liczbę miliona egzemplarzy przekroczył też Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations (1,01 miliona sztuk).
Tegoroczny sukces Namco uzupełniają dwa mniejsze tytuły studia. Jednym z nich jest gra muzyczną na Nintendo 3DS Taiko Drum Master: The Little Dragon and the Mysterious Orb, która rozeszła się w liczbie 270 tysięcy sztuk. Z kolei turowa strategia science-fiction na PlayStation Portable SD Gundam G Generation Over World trafiła do 260 tysięcy graczy.
Tekken Tag Tournament 2 to kontynuacja spin-offa serii Tekken. W grze znalazło się 50 postaci znanych fanom Tekkena, w tym „urocza” Panda. Główną różnicą między tą częścią cyklu a odsłonami kanonicznymi jest system „tag”, pozwalający wybrać dwóch wojowników i naprzemiennie korzystać z nich w czasie walki.