autor: Krzysztof Bartnik
Sprawdź jak działa silnik Unreal Engine 3 w grze RoboBlitz
Jeżeli chcecie sprawdzić, jak w akcji sprawuje się silnik Unreal Engine 3 firmy Epic Games, to jest ku temu świetna okazja. Otóż w Sieci dostępne jest technologiczne demo gry RoboBlitz na konsolę Xbox 360, która korzysta ze wspomnianego engine'u.
Jeżeli chcecie sprawdzić, jak w akcji sprawuje się silnik Unreal Engine 3 firmy Epic Games, to jest ku temu świetna okazja. Otóż w Sieci dostępne jest technologiczne demo gry RoboBlitz na konsolę Xbox 360, która korzysta ze wspomnianego engine'u.
Opisywaną wersję pokazową można było już zobaczyć w czasie dwóch tegorocznych imprez branżowych, tj. GDC oraz E3. Wtedy jednak całość występowała pod nazwą RoboHordes.
Oprócz Unreal Engine 3, w RoboBlitz wykorzystano także technologię PhysX firmy Ageia. Program można najkrócej opisać jako grę akcji z elementami rozwiązywania różnych zagadek, a także z używaniem rozmaitych broni. Gracze sterują tutaj poczynaniami robota, nazwanego Blitz, którego zadaniem jest ocalenie własnej fabryki przed atakiem niebezpiecznych, mechanicznych mózgów (ponad 15 poziomów do przejścia). Pomimo zastosowanie tak nowoczesnej technologii do stworzenia gry, całość zajmuje mniej niż 50 MB (!) i będzie rozpowszechniana poprzez serwis Xbox Live Arcade począwszy od wiosny 2006 roku.
Tech demo gry RoboBlitz możecie znaleźć m.in. tutaj i pod tym adresem.