Sporo nowego o Dark Souls II
Dzięki artykułowi opublikowanemu w magazynie Edge poznaliśmy pierwsze konkrety na temat Dark Souls II. Gra zostanie mocno zmieniona w porównaniu z pierwszą częścią. Ponadto znacznemu ulepszeniu ma ulec oprawa graficzna.
Tydzień temu studio From Software zapowiedziało Dark Souls II, czyli kontynuację jednej z najlepszych gier RPG ostatnich lat. Jednak dopiero teraz, dzięki zapowiedzi opublikowanej w magazynie Edge, poznaliśmy pierwsze konkrety na temat tej produkcji. Redaktorzy pisma mogli obejrzeć krótką, dziesięciominutową prezentację wersji działającej na przeznaczonym do gier laptopie. Według nich grafika jest znacznie lepsza niż to, co oferowała część pierwsza i zbliża sie jakością do scen zaprezentowanych w prerenderowanym zwiastunie oraz tego, co widzieliśmy w zapisach rozgrywki z Watchdogs i Star Wars 1313.
Gra będzie bezpośrednią kontynuacją pierwszej części. Rozmiar świata ma być porównywalny, ale jednocześnie zostanie on gęściej zapełniony ciekawymi elementami. Akcja nie będzie toczyła się w znanym z Dark Souls królestwie Lordran. Na razie twórcy nie są jednak jeszcze gotowi ujawnić nazwy nowej krainy, gdyż jest ona kluczowa dla całej fabuły.
Autorzy chcą uczynić walkę bardziej efektowną, choć nie zdradzono żadnych konkretnych informacji jak zostanie to osiągnięte. Twórcy zamierzają również uczynić system przymierzy (ang. Covenant) łatwiejszym do zrozumienia. Mniej trudu trzeba też będzie włożyć w odkrywanie sekretów fabuły, choć nie zabraknie ukrytych wątków i lokacji, do których dostaną się tylko najbardziej wytrwali gracze. Zmodyfikowany zostanie tryb sieciowy, tak aby bardziej przypominał rozwiązania z Demon's Souls. Rozważane jest również wprowadzenie kontrolowanych przez graczy łodzi i rydwanów.
Prace nad Dark Souls II rozpoczęto we wrześniu zeszłego roku i obecnie ukończono je w około 25%. Zespół produkcyjny jest znacznie liczniejszy niż w przypadku pierwszej części, ale mimo to twórcy nie są pewni czy uda im wypuścić grę w przyszłym roku. Przypomnijmy, że projekt zmierza na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.
Pewny niepokój fanów może wywołać wiadomość, że Hidetaka Miyazaki, czyli główny projektant pierwowzoru, tym razem pełni jedynie rolę nadzorczą. Zastąpił go duet w składzie Tomohiro Shibuya i Yui Tanimura. Obaj twórcy wcześniej pracowali nad serią Armored Core. Sam Miyazaki jest obecnie zajęty innym tytułem. Decyzję tę podjęło From Software wspólnie z firmą Namco i jej celem jest skierowanie marki na świeże tory. Mamy nadzieję, że nie będzie to oznaczało utraty części z tego, za co gracze pokochali Dark Souls.
W artykule Edge znalazła się również wyjątkowo ciekawa anegdotka tłumacząca źródło nietypowej atmosfery obecnej w Dark Souls.
Jako dziecko Hidetaka Miyazaki był zafascynowany zachodnią mitologią oraz literaturą fantasy. Niestety, jego znajomość angielskiego nie była wystarczająca, aby mógł zrozumieć większość tekstów napisanych w tym języku. Pozostawały mu więc jedynie fragmenty informacji oraz ilustracje, a resztę musiał dopowiedzieć sobie własną wyobraźnią.