Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 marca 2011, 12:32

autor: Adrian Werner

Sporo nowego o Battlefield 3

Battlefield 3 to bez wątpienia jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Zapowiedź we francuskim piśmie PC Jeux poszerzyła naszą wiedzę na temat tej produkcji.

Battlefield 3 to bez wątpienia jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku. Zapowiedź we francuskim piśmie PC Jeux poszerzyła naszą wiedzę na temat tej produkcji.

Sporo nowego o Battlefield 3 - ilustracja #1

Artykuł dotyczył jedynie kampanii dla pojedynczego gracza, ponieważ DICE chce ujawnić tryb multiplayer dopiero na zorganizowanej dla prasy imprezie. Redaktora PC Jeux zachwyciła oprawa graficzna i twierdzi on, że silnik Frostbite 2.0 jest o wiele bardziej imponujący niż CryEngine 3 czy ID Tech 5. Według niego, wrażenie jakie robi Battlefield 3 można porównać do tego, jakie wywierał Crysis w 2007 roku. Co ciekawe, prace nad tą technologią prowadzone były już w 2008 roku, czyli rozpoczęto je jeszcze w trakcie produkcji pierwszego Bad Company.

W Battlefield 3 kontrolowana przez gracza postać posiadać będzie własne trójwymiarowe ciało, widzialne również z perspektywy pierwszej osoby. Innymi słowy, podczas poruszania się widzieć będziemy własne ręce i nogi. System ten pojawił się już w Mirror's Edge, ale od tego czasu został znacznie ulepszony. W jednej ze scen niedaleko gracza miała miejsce eksplozja. Jej siła była tak duża, że powaliła jego postać na ziemię. Co więcej, gdy znajdujemy się pod ciężkim ostrzałem wzrok naszego żołnierza ulega zamazaniu.

Sporo nowego o Battlefield 3 - ilustracja #2

DICE chce stworzyć grę, która sprawi, że poczujemy się jak prawdziwy żołnierz. Dlatego w trakcie kampanii pojawią się zarówno sekwencje pełne szalonej akcji, jak również spokojniejsze fragmenty pozwalające na złapanie oddechu. Ma to odróżnić grę od serii Call of Duty, w której tempo wydarzeń nie zwalnia nigdy na dłużej niż kilkadziesiąt sekund.

Na koniec przypomnijmy, że Battlefield 3 wydany zostanie na PC, Xboksa 360 oraz PlayStation 3. Jednocześnie całość zaprojektowano głównie z myślą o wersji komputerowej, czyli odwrotnie niż w przypadku przygotowanego pod konsole Bad Company 2. Dzięki temu pecetowcy otrzymają możliwość toczenia sieciowych bojów na olbrzymich mapach zdolnych pomieścić maksymalnie 64 graczy. Pierwszy oficjalny pokaz gry będzie mieć miejsce w trakcie trwającej obecnie Game Developers Conference.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej