Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lutego 2019, 09:59

autor: Adrian Werner

Zwolnienia w GOG.com

Serwis GOG.com zwolnił sporą grupę pracowników. Powodem mają być problemy finansowe oraz presja w zakresie zmniejszenia marży sklepów dystrybucji cyfrowej.

Zaostrzająca się konkurencja w dystrybucji cyfrowej zaczyna być problemem dla GOG.com. - Zwolnienia w GOG.com - wiadomość - 2019-02-26
Zaostrzająca się konkurencja w dystrybucji cyfrowej zaczyna być problemem dla GOG.com.

Zwróciliśmy się z prośbą o komentarz w sprawie do serwisu GOG.com oraz będącej jego właścicielem firmy CD Projekt. Na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Gdy to ulegnie zmianie, zaktualizujemy tę wiadomość.

Activision nie jest jedyną firmą z branży gier, która przeprowadziła ostatnio sporą redukcję zatrudnienia. Jak dowiedział się serwis Kotaku, zwolnienia nastąpiły również w GOG.com, czyli polskim serwisie zajmującym się dystrybucją cyfrową. Z pracą miało pożegnać się przynajmniej dwanaście osób.

Według jednego ze zwolnionych pracowników, przyczyną takiej decyzji są problemy finansowe serwisu. Wciąż przynosi on zyski, ale ostatnio zdarzały się miesiące, kiedy niewiele brakowało, aby zanotowano stratę. Nie jest więc specjalnym zaskoczeniem, że GOG.com postanowił zmniejszyć koszty operacyjne.

Jedną z przyczyn problemów rodzimego serwisu wydaje się coraz większa presja na zmniejszenie marży. Do niedawna standardem w całej branży było, że sklep zachowywał 30% ceny gry. Uruchomiony niedawno Epic Games Store pobiera jednak tylko 12%, a Discord Store – 10%.

Styczeń tego roku był bardzo dobrym miesiącem dla serwisu, ale wyniki z lutego są na razie słabe. Firma jest obecnie w trakcie reorganizacji, więc pracownicy spodziewali się cięć w zatrudnieniu i zaskoczyła ich tylko skala zwolnień.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, że Gwint: Wiedźmińska gra karciana okazała się finansowym rozczarowaniem. Ponadto wydane w zeszłym roku karciankowe RPG Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści zadebiutowało wyłącznie na GOG.com, ale słabe wyniki sprzedaży sprawiły, że produkcja szybko została wydana także na Steamie.

  1. GOG.com – strona serwisu

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej