autor: Anna Karpińska
Splinter Cell: Conviction – wykaz dostępnych ulepszeń i nowe materiały
W połowie stycznia świat obiegła informacja o przesunięciu daty premiery nowej gry sygnowanej nazwiskiem Toma Clancy’ego – Splinter Cell: Conviction. Aby zrekompensować graczom kolejne dwa miesiące czekania, Ubisoft opublikował nowe materiały, prezentujące rozgrywkę, dostępne w grze systemy taktyczne i usprawnienia ekwipunku.
W połowie stycznia świat obiegła informacja o przesunięciu daty premiery nowej gry sygnowanej nazwiskiem Toma Clancy’ego – Splinter Cell: Conviction. Aby zrekompensować graczom kolejne dwa miesiące czekania, Ubisoft opublikował nowe materiały, prezentujące rozgrywkę, dostępne w grze systemy taktyczne i usprawnienia ekwipunku.
Hej Ty! Graj albo ciebie też „oznaczę”…
Analiza taktyczna
Na oficjalnej stronie gry pojawił się nowy dział o nazwie Features prezentujący dostępne w grze systemy taktyczne, o których pisaliśmy już wcześniej przy różnych okazjach. Każda z dostępnych funkcji została krótko opisana i opatrzona filmowym komentarzem twórców. Całość składa się na kompletny obraz innowacji mających za zadanie umożliwić graczowi prowadzenie walki z wykorzystaniem nowych technik ofensywnych i defensywnych. Wśród omówionych systemów znalazły się: Last Known Position, Mark & Execute oraz funkcje trybu kooperacji, takie jak: podwójne oznaczanie celów, duszenie przeciwników i leczenie rannego towarzysza.
W zamieszczonym na stronie wykazie twórcy uporządkowali znane już graczom systemy dostępne w nowej odsłonie Splinter Cell i ujawnili kilka dodatkowych informacji. Wśród nich znalazła się między innymi wiadomość o tym, że poza tradycyjnym zastosowaniem funkcji Mark & Execute możliwe będzie również wykorzystanie jej do oznaczania i likwidowania elementów otoczenia, takich jak na przykład źródła światła.
PEC (Persistent Elite Creaction)
Oddzielne miejsce w nowym dziale zajmuje opis usprawnień ekwipunku, który będzie można zakupić dzięki systemowi PEC. Udoskonalanie broni i gadżetów opierać się będzie na mechanizmie podobnym do tego znanego z popularnych gier RPG. W trakcie gry w Splinter Cell: Conviction, za wykonywanie zadań gracz otrzyma nagrodę w postaci punktów, które następnie będzie mógł przeznaczyć na ulepszanie ekwipunku i odblokowanie nowych uniformów. Twórcy ujawnili także, że pozyskaną w ten sposób „walutą” można również płacić w trybie multiplayer.
Lista dostępnych udoskonaleń broni:
Suppresor (Tłumik) - redukuje wizualne i dźwiękowe efekty broni,
Reflex Sight (Odruchowe namierzanie) - pozwala na oznaczenie dodatkowego celu (Mark & Execute),
Laser Sight (Celownik laserowy) - ułatwia celowanie,
2x Scope (Podwójny zakres) - dwukrotnie zwiększa zasięg powiększenia (zoom) podczas celowania,
4x Scope (Poczwórny zakres) - czterokrotnie zwiększa zasięg powiększenia (zoom) podczas celowania,
High Velocity Rounds (Szybkie serie) – powiększa maksymalny poziom penetracji broni,
Hollow Point Ammo (Drążąca amunicja) - zwiększa obrażenia zadawane przez broń,
Match Grade Ammo - pozwala na oznaczanie (Mark & Execute) bardziej oddalonych celów,
Extended Magazine (Powiększony magazynek) - zwiększa ilość amunicji i całkowitą liczbę magazynków którą można nosić,
Gun Stock - poprawia stabilność broni podczas strzelania długimi seriami.
Na tym nie kończy się lista nowych materiałów, którymi uraczyli nas twórcy gry. Poza opisem usprawnień i funkcji dostępnych w grze, autorzy opublikowali na stronie dwa filmy prezentujące wykorzystanie systemów taktycznych w akcji oraz trójwymiarowy model Sama Fishera wraz z oznaczeniem części ekwipunku.
Splinter Cell: Conviction jest obecnie jedną z najbardziej obiecujących gier akcji TPP. Choć graczom przyjdzie poczekać na jej premierę do kwietnia, to wszystko wskazuje na to, że czas którego potrzebują programiści z Ubisoft zostanie mądrze wykorzystany i fani serii otrzymają tytuł, który zapewni im rozrywkę na długie godziny.