autor: Michał Kułakowski
Splinter Cell: Blacklist – rozszerzony film z rozgrywki
Firma Ubisoft opublikowała ponad 10-minutowy film z rozgrywki Splinter Cell: Blacklist, który został zaprezentowany na targach GamesCom. Chociaż zobaczymy na nim znany już poziom pokazany podczas E3, to uważni gracze dopatrzą się kilku dotychczas niepokazanych elementów rozgrywki.
W sieci pojawił się nowy, ponad 10-minutowy film prezentujący gameplay z gry Splinter Cell: Blacklist, który został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów GamesCom. Niestety, osoby liczące na to, że deweloper pokaże nam kompletnie nowe fragmenty rozgrywki mogą się srogo zawieść. Trailer skupia się na misji, którą widzieliśmy już w czerwcu podczas E3 i jest jedynie rozszerzoną wersją starej prezentacji. Nie znaczy to jednak, że nie zawarto w nim żadnych nowości. Jedną z nich, którą z pewnością wypatrzą uważni gracze, jest wprowadzenie nowych rodzajów AI, które kontroluje zwierzęta, takie jak psy strażnicze. Według dewelopera, będą one zachowywać się realistycznie i stanowić poważne zagrożenie dla głównego bohatera. Nie tylko błyskawicznie zaatakują Fishera, ale także dzięki świetnemu węchowi odkryją jego kryjówki, sprowadzając niechcianą uwagę przeciwników. Tego typu „specjalnych” oponentów mamy spotkać więcej w trakcie całej zabawy.
Przekonaliśmy się też, w jaki konkretnie sposób zakończymy przesłuchanie więźniów. Dzięki prostemu systemowi moralności zdecydujemy czy zlikwidujemy niepotrzebnego zakładnika czy też może łaskawie zostawimy go własnemu losowi. Nowinką jest również osobista kontrola gracza nad atakami z powietrza, za pomocą rakiet czy broni maszynowej. Opcja ta zostanie nam udostępniona w konkretnych momentach gry i pozwoli np. oczyścić lub otworzyć drogę ucieczki. Pod koniec trailera, przedstawiciel Ubisoftu zwrócił też uwagę na pewien oryginalny zabieg, który zaobserwujemy w przerywnikach filmowych. W ich trakcie, w otoczeniu bohatera pojawią się panele, naśladujące efekty, jakie daje zastosowanie rzeczywistości rozszerzonej. Mają one wyświetlać animacje lub zmieniające się wycinki akcji z różnych miejsc. Tego typu patent został wprowadzony po to, by uatrakcyjnić statyczne cut-sceny i budować klimat.
Poza tym, na prezentacji zobaczymy to samo co dwa miesiące temu. Chociaż model rozgrywki nadal pozwala na zabawę w podchody i ciche eliminowanie wrogów, za co zresztą mamy być nagradzani, to bez wątpienia Ubisoft postawiło w tej odsłonie serii na akcję i wymianę ognia. W poszukiwaniu złotego środka pomiędzy klasycznymi skradankami i współczesnymi shooterami, który przyciągnie nowych graczy i nie zniechęci starych fanów, producenci sięgnęli po rozwiązania, jakie możemy znaleźć w popularnych tytułach francuskiego koncernu, takich jak Assassin`s Creed czy Ghost Reacon: Future Soldier.
Autorzy obiecują, że w najbliższych miesiącach poznamy kolejne szczegóły dotyczące gry. Splinter Cell: Blacklist pojawi się w sklepach w pierwszej połowie przyszłego roku. Tytuł trafi na konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3, a także komputery PC.