Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2004, 11:11

Specjalny MMORPG dla amerykańskiej armii

Na łamach jednego z internetowych serwisów poświęconych technice wojskowej – Military Training Technology – pojawił się artykuł, w którym opisano grę MMORPG, stworzoną przez firmę There Inc., mającą pomóc w gruntownym wyszkoleniu amerykańskich żołnierzy. Projekt noszący nazwę “Massively Multiplayer Simulation for Asymmetric Warfare” pozwoli im wykonywać niezwykle realistyczne zadania, oczywiście po uprzednim połączeniu „graczy” przez sieć.

Na łamach jednego z internetowych serwisów poświęconych technice wojskowej – Military Training Technology – pojawił się artykuł, w którym opisano grę MMORPG, stworzoną przez firmę There Inc., mającą pomóc w gruntownym wyszkoleniu amerykańskich żołnierzy. Projekt noszący nazwę “Massively Multiplayer Simulation for Asymmetric Warfare” pozwoli im wykonywać niezwykle realistyczne zadania, oczywiście po uprzednim połączeniu „graczy” przez sieć.

Twórcy gry mają nadzieję, że doświadczenia nabyte tą drogą, pomogą zredukować ilość ataków terrorystycznych. Szanse są spore, jako że tylko tego typu symulator, pozwoli żołnierzom bez obaw o własne życie, wziąć udział w akcjach o największym stopniu zagrożenia. Kontrakt na stworzenie MMP – bo tak w skrócie określany jest program – wart jest 6 milionów dolarów. O cywilnej wersji gry na razie nic nie wiadomo, małe są jednak szanse, aby miała swój rynkowy debiut. Szkoda, bo z pewnością wielu graczy zainteresowałoby piekielnie realistyczne, a nie tylko czysto rozrywkowe podejście do tematu akcji komandosów.

Na koniec ciekawostka. Czy wiedzieliście, że zaledwie osiem lat temu, amerykańska armia szkoliła się na Doomie? Służył do tego mod Marine Doom, w którym potwory zostały zastąpione żołnierzami piechoty morskiej i terrorystami, a bronie symulowały wszystkie nowoczesne środki zagłady. Całość wyprodukowana przez Marine Corps Modeling and Simulation Management Office (MCMSMO), pozwalała ćwiczyć działanie w grupie, kolejność postępowania w przypadku ataku na wrogi budynek i tego typu kwestie.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej