Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 31 lipca 2015, 11:53

autor: Adrian Werner

Spacecom - polska kosmiczna strategia wreszcie na Androidzie

Do sprzedaży w usłudze Google Play trafiła gra Spacecom, czyli kosmiczna strategia polskiego studia Flow Combine, która wcześniej ukazała się na pecety oraz iOS-a.

Opracowana przez polskie studio Flow Combine kosmiczna strategia Spacecom zdążyła już zdobyć spore grono sympatyków na pecetach oraz urządzeniach z systemem iOS. Teraz gra wreszcie zawitała na Androida.

  1. Spacecom w Google Play
  2. Spacecom w App Store

Produkcja kosztuje ok. 10 złotych. Gra należy do kategorii premium, co oznacza, że płacimy raz, a potem nie pojawiają się już żadne, nawet opcjonalne, mikropłatności. Warto wspomnieć, że wydawcą Spacecom jest inna polska firma w postaci 11-bit studios i współpraca obu zespołów odbyła się w ramach tzw. programu Launchpad, mającego promować mniejsze produkcje.

Gra nastawiona jest głównie (choć nie tylko) na potyczki wieloosobowe, w których udział może brać maksymalnie pięć osób. Każda z nich wciela się w admirała dowodzącego kosmiczną armadą, a celem rozgrywki jest zdobywanie systemów gwiezdnych kontrolowanych przez wrogów. Jednocześnie musimy nie dopuścić, aby rywale zrobili to samo z naszymi terytoriami. Systemy mają kluczowe znacznie, gdyż zlokalizowane są w nich fabryki, stocznie i warsztaty, pozwalające na zasilanie gwiezdnej floty nowymi jednostkami.

Ponadto każdy gracz dysponuje własną stolicą i jej utrata oznacza automatyczną porażkę. Wszystko to rozgrywane jest w czasie rzeczywistym, ale całość zaprojektowano tak, aby o zwycięstwie decydowało tworzenie sprytnych planów, a nie prędkość wydawania komend. Żadnej istotnej roli nie odgrywają także elementy losowe.

Choć Spacecom opracowano głównie z myślą o rozgrywkach wieloosobowych, to autorzy nie zapomnieli też o graczach preferujących samotną zabawę. Mogą oni szlifować swoje umiejętności w kampanii lub też spróbować sił przeciwko sztucznej inteligencji w samodzielnych potyczkach typu skirmish. SI radzi sobie całkiem dobrze i pokonanie komputera nie należy do łatwych zadań. Bitwy te stanowią więc także dobry trening przed multiplayerem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej