autor: Mateusz Kądziołka
Sony: PS3 wygrywa z X360 w statystykach sprzedaży gier multiplatformowych
Przedstawiciel koncernu Sony - Rob Dyer - oświadczył, że japońska firma wygrywa wojnę konsolową. Co prawda, jeśli chodzi o sprzedaż sprzętu, to jest znacząco w tyle, jednak popularność multiplatformowych gier jednoznacznie przemawia na korzyść Sony.
Przedstawiciel amerykańskiego oddziału Sony Computer Entertainment – Rob Dyer – wyjawił w wywiadzie dla serwisu IndustryGamers kilka ciekawych informacji dotyczących rywalizacji w dziedzinie elektronicznej rozrywki z Microsoftem. Jego zdaniem, mimo tego, że PlayStation 3 przegrywa z Xboksem 360 pod względem liczby sprzedanych konsol, to biorąc pod uwagę popularność multiplatformowych tytułów – urządzenie Sony jest na prowadzeniu.
Jeśli chodzi o stosunek sprzedanych konsol to wynosi on 1:1,6. Oznacza to, że na każdą sztukę PlayStation 3 przypada 1,6 Xboksa 360. Warto tę liczbę zapamiętać, gdyż jest ona kluczowa w analizach przedstawionych przez Dyera. Krótko mówiąc, według niego, każdorazowy stosunek sprzedanych egzemplarzy gier multiplatformowych mniejszy od 1,6 przemawia na korzyść japońskiego koncernu.
Jako przykład dominacji Sony w kategorii oprogramowania, Dyer wymienił kilka znanych multiplatformowych tytułów, które sprzedały się relatywnie lepiej na PlayStation 3. Wśród nich znalazły się:
- Mortal Kombat: stosunek 0,91,
- Medal of Honor: stosunek 1,2,
- Portal 2: stosunek 1,6,
- NBA 2K11: stosunek 1,2,
- L.A. Noire: stosunek 1,22,
- Dante’s Inferno: stosunek 0,93.
Podane powyżej wyniki mają świadczyć o tym, że kierownictwo Sony lepiej dba o multiplatformowe tytuły niż przedstawiciele Microsoftu. Według Dyera, przejawia się to głównie w ekskluzywnych dodatkach, które oferowane są użytkownikom Playstation 3. Wśród nich wymienić można chociażby pojawienie się Kratosa w Mortal Kombat, czy wsparcie dla stereoskopowego obrazu 3D w NBA 2K11.
Dyer zaznaczył, że jest niezwykle zadowolony zwłaszcza z wyniku osiągniętego przez Medal of Honor. Spowodowane jest to powszechnie krążącą opinią mówiącą o tym, że Xbox 360 bardziej nadaje się do grania w FPS-y. Co ciekawe, zapytany o wyniki Call of Duty na PlayStation 3 i Xboksie 360 usprawiedliwiał się tym, że konsola Microsoftu pierwsza dostaje dodatki DLC. Dodał jednak, że stosunek sprzedanych egzemplarzy nie przekracza magicznej liczby 1,6.
Na koniec, Dyer wyznał, że Sony ma zamiar uszczknąć nieco FPS-owego rynku Microsoftowi w związku ze zbliżającą się premiery gry Battlefield 3. Przypominamy, że użytkownicy PlayStation 3 dostaną na płycie Blu-ray zupełnie za darmo Battlefield 1943 – wydaną w 2009 roku odsłonę serii, która sprzedawana była drogą cyfrowej dystrybucji.
- Rozmowa z Robem Dyerem
- Oficjalna strona internetowa PlayStation
- Firma Sony krytykuje rygorystyczne warunki wydawania gier na Xboksie 360