autor: Paweł Woźniak
Sony - premiera PS5 zgodnie z planem; sprzedaż PS4 osiąga kolejne pułapy
Sony opublikowało raport finansowy za ostatni rok fiskalny, w którym m.in. zapewniło o tym, że premiera konsoli PlayStation 5 póki co jest niezagrożona. Dowiedzieliśmy się również, że tworzone na nią produkcje uniknęły większych problemów z powodu pandemii koronawirusa oraz poznaliśmy nowe wyniki sprzedaży PS4.
Firma Sony opublikowała raport finansowy za ostatni rok fiskalny, który skończył się 31 marca 2020 roku. Oprócz szczegółów dotyczących sprzedaży produktów oraz usług możemy tam również znaleźć informacje o premierze konsoli PlayStation 5. Sony potwierdziło (podobne zapewnienia pojawiły się pod koniec marca), że pandemia koronawirusa nie ma większego wpływu na planowaną datę debiutu urządzenia, a tworzone na nie produkcje nie uświadczyły większych problemów.
W odrębnym raporcie Sony bardziej szczegółowo opisało wpływ obecnej sytuacji na prace przy PlayStation 5 i powiązanych z nim produkcjami:
Jeśli chodzi o premierę PlayStation 5, to mimo że czynniki, takie jak praca z domu i ograniczenia w podróżach, stanowią wyzwanie przy etapach testowania i określenia linii produkcyjnych, to jednak prace postępują zgodnie z planem przewidującym premierę konsoli w okresie świąt Bożego Narodzenia 2020 roku. Na ten moment nie pojawiły się żadne poważne problemy przy pracach nad grami studia Sony oraz jego partnerów.
Nie dowiedzieliśmy się jeszcze, ile dokładnie konsol PlayStation 5 zamierza wypuścić Sony na rynek w tym roku, aczkolwiek wszystko wskazuje na to, że oczekujący na urządzenie mogą spać spokojnie.
Na koniec warto dodać, że z raportu finansowego dowiedzieliśmy się również, iż do tej pory sprzedano ok. 110,4 mln konsol PS4. W ostatnim kwartale zeszłego roku finansowego nabyło ją 1,5 mln użytkowników. Łącznie przez ostatnie dwanaście miesięcy sprzedano 13,6 mln jednostek, co jest wynikiem lepszym niż ten prognozowany przez Sony (13,5 mln). Poza tym podano informację o liczbie subskrybentów usługi PS Plus (41,5 mln, w porównaniu do 36,4 mln w zeszłym roku fiskalnym) oraz liczbie sprzedanych aplikacji na PS4 (59,6 mln, z czego 66% było grami, w porównaniu do 54,7 mln w zeszłym roku fiskalnym). Dzisiaj japońska firma poinformowała również o stworzeniu nowej marki PlayStation Studios, pod którą zjednoczą się należący do niej deweloperzy.