Sony chce dalej trzymać PS4 przy życiu; porty na PC napędzają firmę
Poznaliśmy szczegóły dotyczące przyszłości Sony. Szef PlayStation Studios, Hermen Hulst, ogłosił, że na PS4 nadal będą wychodzić nowości, porty starszych produkcji na PC napędzają kolejne projekty firmy, a gry-usługi będą ukazywać się równocześnie na konsole i komputery.
Szef PlayStation Studios, Hermen Hulst, udzielił wywiadu dla serwisu Axios. Dowiedzieliśmy się z niego wielu ciekawych rzeczy, takich jak to, że PS4 nie zostanie porzucone w najbliższym czasie, a porty na PC napędzają inwestycje w kolejne gry Sony.
Wywiad zawiera wiele interesujących informacji na temat planów na przyszłość marki PlayStation. Wśród nich znalazły się następujące stwierdzenia:
- W planach nadal są gry wydawane na sprzęt ósmej generacji. Na ten moment jednak nie wiadomo, czy będą to projekty AAA, czy też pomniejsze produkcje. Jednym z tytułów, które ukażą się w najbliższym czasie na PS4, jest God of War: Ragnarok.
- Inwestycje w gry sieciowe. Sony planuje przerwać swoją złą passę w tym segmencie. Obecnie firma pracuje nad szeregiem tytułów tego typu, z których wiele pozostaje niezapowiedzianych. Wśród nich jest produkcja od Jade Raymond bazującą rzekomo na twórczości społeczności.
- Gry-usługi od Sony będą debiutować równocześnie na konsolach PlayStation i PC.
- Najlepiej sprzedające się tytuły Sony to narracyjne produkcje przeznaczone dla pojedynczego gracza, dlatego też ten segment nie pozostanie porzucony.
- Istotną rolę odgrywają porty starszych pozycji z PlayStation 4 na PC. Fundusze zebrane z ich sprzedaży posłużyły do wsparcia finansowego powstających obecnie gier.
- W planach jest również podbój rynku mobilnego. Zamiar ten jest jednak na wczesnym etapie realizacji i Sony dopiero musi zbudować zespół, który będzie za to odpowiadał. Jest także możliwe, że nawiązana zostanie współpraca z zewnętrznymi firmami.
Ponadto Hermen Hulst zdradził, że PlayStation cały czas uczy się na własnych błędach. W ostatnim czasie w firmie podjęto walkę z dużą liczbą nadgodzin pracowników. W temacie projektowania gier-usług wyciągnięto zaś wnioski z niesławnej aktualizacji Gran Turismo 7, która znacznie obniżyła nagrody za wyścigi i zmusiła graczy do grindu.