autor: Jakub Wencel
Sniper: Ghost Warrior - prawie pół miliona sprzedanych kopii
Wygląda na to, że po raz kolejny – po dużym sukcesie rodzimego Wiedźmina – mamy powody do dumy, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży polskich produkcji na świecie. Sniper: Ghost Warrior, gra akcji autorstwa CITY Interactive, znalazła już prawie pół miliona nabywców i przynosi warszawskiej firmie ogromne zyski.
Wygląda na to, że po raz kolejny – po dużym sukcesie rodzimego Wiedźmina – mamy powody do dumy, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży polskich produkcji na świecie. Sniper: Ghost Warrior, gra akcji autorstwa CITY Interactive, znalazła już prawie pół miliona nabywców i przynosi warszawskiej firmie ogromne zyski.
Choć tytuł znajduje się na rynku zaledwie od ponad miesiąca (zadebiutował 24 czerwca tego roku), już zdobył sporą popularność na rynkach zachodnich. Gra została wydana w wersji na komputery osobiste i Xboxa 360 między innymi w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Nowej Zelandii i USA, gdzie dotąd kupiono jej zdecydowanie najwięcej. Z kolei o sukcesie Sniper: Ghost Warrior u naszych zachodnich sąsiadów informowaliśmy już jakiś czas temu. Przewiduje się, że za kilka tygodni bez większego wysiłku produkcja przekroczy pułap pół miliona sprzedanych egzemplarzy.
Jak to przekłada się na zyski? Tylko w lipcu przychody na warszawskiej giełdzie, jakie zanotowało CITY Interactive wyniosły 14 milionów złotych. Mało tego – całkowity przewidywany przychód, jaki może wygenerować gra (której koszt produkcji wyniósł 3 miliony złotych) szacuje się nawet na 30 - 40 milionów. Warto zaznaczyć, że zysk ze sprzedaży Sniper: Ghost Warrior to tylko niewielki procent (3 - 4%) tego, co gra zarabia za granicą. Podobnie zresztą jak w przypadku innych tytułów działającej na 40 rynkach CITY Interactive.
„ Ta gra zarobi więcej niż wszystkie inne polskie gry ” – mówi w rozmowie z Dziennikiem Gazetą Prawną prezes i większościowy udziałowiec CITY Interactive, Marek Tymiński. Tajemnica sukcesu finansowego firmy tkwi w przyjętym modelu biznesowym. „ W przeciwieństwie do innych polskich producentów sami wydajemy grę za granicą. Dzięki temu nie musimy dzielić się wpływami z wydawcami zewnętrznymi, a do tego my decydujemy o strategii promocyjnej ” – tłumaczy Tymiński.
Czy Snajperowi uda się prześcignąć Wiedźmina, który znalazł na całym świecie aż półtora miliona nabywców? Nawet jeżeli nie, w żaden sposób nie umniejsza to gigantycznego sukcesu produkcji. Dodatkowo CITY Interactive nie zamierza spocząć na laurach. Firma planuje stworzenie nie tylko edycji gry na PlayStation 3, ale i jej kolejnej części.
Dziennik Gazeta Prawna publikuje również statystyki opisujące kondycję finansową rodzimej branży. Po zeszłorocznym załamaniu i spadku jej wartości z 600 milionów złotych w 2008 roku do 360 w 2009 nie ma już właściwie śladu. Wartość rynku gier w Polsce wycenia się znów na 600 milionów złotych.