Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2017, 11:10

Sniper: Ghost Warrior 3 z patchem 1.2. CI Games w opałach

Firma CI Games udostępniła patch 1.2 dla gry Sniper: Ghost Warrior 3 na PC. Aktualizacja naprawia wiele błędów związanych m.in. z grafiką, psującymi się plikami zapisu oraz zamykaniem się aplikacji. Jednocześnie ostatnie doniesienia zdają się wskazywać, że nieudana premiera produkcji storpedowała sytuację finansową wydawcy.

Firma CI Games wypuściła kolejną aktualizację gry Sniper: Ghost Warrior 3, oznaczoną numerem 1.2. Łatka przeznaczona jest dla wersji pecetowej i wymaga 4,3 GB miejsca na dysku. Spory rozmiar patcha zdaje się sugerować liczne poprawki, co potwierdza lista zmian udostępniona na Steamie. Przede wszystkim naprawiono problem psujących się plików zapisu, który z pewnością niejednego gracza zniechęcił do przygody z tym tytułem. Zadbano też o dodanie wsparcia usługi Steam Cloud, co pozwala na przechowywanie stanu gry w chmurze. Spośród innych poprawek wypada wymienić te związane z wymuszonym zamykaniem się aplikacji (w tym w trakcie misji Party Crasher/Nieproszony gość), oprawą wizualną (cienie tworzone przez źródła światła, kolizje obiektów z budynkami) i z polską wersją językową. Wzmocniono też obrzyna (Sawn-off Shotgun), pozwalając na noszenie większej liczby amunicji, i przeniesiono go z kategorii „broń osobista” do „broń dodatkowa”.

Nowy patch wprowadza sporo poprawek, ale nie wystarczy to do odzyskania zaufania graczy. - Sniper: Ghost Warrior 3 z patchem 1.2. CI Games w opałach - wiadomość - 2017-05-17
Nowy patch wprowadza sporo poprawek, ale nie wystarczy to do odzyskania zaufania graczy.

Problemy finansowe CI Games

Zarząd firmy CI Games obecnie raczej nie składa się z najszczęśliwszych osób na świecie. Kwietniowa premiera Sniper: Ghost Warrior 3 przysporzyła sporo problemów polskiemu wydawcy. Tytuł zapowiadano jako produkcję z najwyższej półki, tymczasem recenzenci okazali się niezbyt łaskawi – w naszym serwisie gra otrzymała ocenę 5,5/10, a średnia 56/100 (podajemy za serwisem Metacritic) wyraźnie świadczy o mało entuzjastycznym przyjęciu na świecie. Nie pozostało to bez wpływu na sprzedaż gry, która wypadła poniżej oczekiwań wydawcy. Taka porażka musiała przełożyć się na utratę zaufania inwestorów, o czym wspomina prognoza DM BOŚ (Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska; podajemy za serwisem Bankier.pl), w której obniżono przewidywaną sprzedaż SGW3 z 1,5 miliona do miliona egzemplarzy i zalecono wyprzedanie akcji spółki. Wielu inwestorów poszło za tą radą, w efekcie czego docelowa cena tych akcji znacząco spadła (do wczoraj do 1,06 zł z 1,58 zł, dziś zanotowano wzrost do 1,09 zł) a z firmy odszedł jeden z członków zarządu, dyrektor finansowy Adam Pieniacki.

Nowa odsłona snajpera miała umocnić pozycję CI Games na rynku AAA, ale nie spełniła pokładanych w niej nadziei. - Sniper: Ghost Warrior 3 z patchem 1.2. CI Games w opałach - wiadomość - 2017-05-17
Nowa odsłona snajpera miała umocnić pozycję CI Games na rynku AAA, ale nie spełniła pokładanych w niej nadziei.

Analiza DM BOŚ wspomina o wielu błędach popełnionych przez polską firmę: braku dystrybutora na rynku amerykańskim, opóźnieniu trybu sieciowego, udostępnieniu za darmo przepustki sezonowej (mimo że była ona jedną z zachęt do składania zamówień przedpremierowych). Jednak największy wpływ miało samo niedopracowanie produkcji w połączeniu z szeroko zakrojonym marketingiem, w efekcie czego CI Games – mimo wszystko dotychczas niezbyt znane za granicą – jest teraz kojarzone na Zachodzie ze słabej jakości swoich dzieł. Zdaniem DM BOŚ porażka trzeciego Sniper: Ghost Warrior jest również klęską strategii firmy, czyli zlecania wysokobudżetowych, ale mało innowacyjnych tytułów zewnętrznym studiom – koszty produkcji SGW3 były tylko o 35% niższe niż w przypadku trzeciego Wiedźmina, mimo znacznie większego rozmiaru tamtej gry. Autorzy analizy sugerują, że z tego powodu CI Games może zabraknąć środków na ukończenie kolejnego projektu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej