Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 14 maja 2015, 13:21

autor: Adrian Werner

Snake Rewind – autor klasycznego Węża wraca z nową interpretacją gry

Na systemy mobilne iOS, Android i Windows Phone ukazała się zręcznościówka Snake Rewind, opracowana przez autora kultowego Snake.

Właśnie staliśmy się świadkami powrotu jednego z największych mobilnych klasyków, czyli gry Snake. Taneli Armanto, czyli programista, który stworzył pierwowzór udostępnił nową wersję tego przeboju, zatytułowaną Snake Rewind.

Gra dostępna jest na urządzenia mobilne z systemami iOS, Android i Windows Phone. Na wszystkich trzech platformach produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

Podstawowe zasady zabawy pozostały niezmienione. Kontrolujemy więc tytułowego węża, automatycznie poruszającego się naprzód i pożerającego rozrzucone po poziomie obiekty. Każdy taki posiłek zwiększa długość kontrolowanego przez nas gada i tym samym utrudnia przetrwanie, gdyż rozgrywka kończy się porażką, gdy wąż uderzy głową w ścianę lub we własne ciało.

W grze umieszczono dziesięć odrębnych poziomów, każdy z własnym stylem wizualnym. Dla tradycjonalistów dostępna jest także opcja włączenia klasycznego monochromatycznego widoku, co pozwala chwilę poczuć się, jak gdyby nasz tablet lub smartfon został wyprodukowany przez firmę Nokia w latach 90. ubiegłego wieku.

Zmiany w porównaniu z pierwowzorem nie ograniczają się do ulepszonej grafiki. Na mapach porozrzucane są przedmioty zapewniające na pewien czas moce specjalne. Przykładowo, jeden z nich tworzy wokół głowy węża pole elektryczne, które pochłania wszystkie kropki, które wejdą w jego zasięg, ułatwiając nam tym samym ich kolekcjonowanie. Część poziomów posiada także dodatkowe wyzwania, np. przeprowadzenia postaci dokładnie po liniach zaznaczonego kształtu. Zgodnie z tytułem, pojawia się także opcja ograniczonego cofnięcia czasu, co pozwala nam w niektórych sytuacjach kontynuować zabawę pomimo zderzenia.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej