Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2019, 12:28

autor: Bartosz Świątek

Śmiałek próbuje spędzić tydzień w hełmie VR

Pewien człowiek, znany jako Jak Willmot, próbuje spędzić okrągły tydzień w wirtualnej rzeczywistości. Zgodnie z zasadami doświadczenia, mężczyzna zdejmuje gogle na najwyżej 30 sekund i wyłącznie po to, by założyć inne. Eksperyment jest transmitowany na żywo w Internecie.

Nietypowy eksperyment związany z VR. - Śmiałek próbuje spędzić tydzień w hełmie VR - wiadomość - 2019-02-21
Nietypowy eksperyment związany z VR.

W SKRÓCIE:

  1. pewien człowiek próbuje spędzić tydzień w wirtualnej rzeczywistości;
  2. śmiałek ma gogle na głowie niemal cały czas – także śpiąc i myjąc się;
  3. eksperyment można oglądać na żywo.

Śmiałek, znany na Twitterze jako Jak Willmot, postanowił przeprowadzić nietypowy eksperyment powiązany z wirtualną rzeczywistością. Jego planem jest wytrzymanie tygodnia bez zdejmowania hełmu VR (no… prawie – więcej o tym poniżej), czyli w pewnym sensie tak, jakby „żył” wyłącznie w środowisku generowanym komputerowo. Celem doświadczenia jest określenie skutków długotrwałego korzystania z tego typu symulacji dla zdrowia i produktywności. Postępy można śledzić na specjalnej stronie, a także – na żywo – za pośrednictwem platform YouTube i Twitch.

Uczestnik eksperymentu nosi hełm na głowie niemal przez cały czas, nawet śpiąc czy biorąc prysznic (z wyłączeniem trzydziestosekundowych przerw, w czasie których zamienia jedne gogle na drugie). Dodatkowo pokój, w którym śmiałek przebywa, nie ma okien – cykl dnia i nocy jest symulowany. Na razie – w momencie pisania tego tekstu – Jakowi udało się przetrwać około 17,5 godziny. Pierwszy kryzys, w postaci „lekkiego ataku klaustrofobii” mężczyzna ma już za sobą – doszło do niego w połowie siódmej godziny. Na szczęście, pomogła odrobina wysiłku fizycznego.

Jak sądzicie, czy to może się udać? I czy podobne eksperymenty w ogóle mają jakiś sens lub wartość z naukowego punktu widzenia?

  1. 1 Week in Virtual Reality – strona eksperymentu