Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 13 listopada 2021, 11:54

autor: Adrian Werner

Skyrim Anniversary Edition - fanowski projekt ratuje mody, cofając grę do Special Edition

W sieci pojawił się projekt pozwalający cofnąć The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition do wersji Special Edition. Dzięki temu możemy kontynuować zabawę z modami, które nie zostały zaktualizowane pod nowe wydanie gry.

W sieci pojawił się fanowski projekt cofający The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition do Skyrim Special Edition. Powrót do starszej wersji gry pozwala uniknąć problemów z modami. Narzędzie opracował Halgari i nazwał je Unofficial Skyrim Special Edition Downgrade Patcher.

Przypomnijmy, że o ile na konsolach Skyrim Anniversary Edition przynosi same korzyści, tak na PC sprawa wygląda inaczej, gdyż nowa edycja psuje wiele klasycznych modów. To samo w sobie byłoby nieciekawe, ale co gorsza, projekt nie ukazał się jako odrębna gra – na pecetach wyszedł w formie aktualizacji do Skyrim Special Edition i zastąpił starszą wersję.

Przed premiera można było się zabezpieczyć przed tym, tworząc kopie zapasowe plików, ale nie wszyscy o tym pamiętali. Dlatego Unofficial Skyrim Special Edition Downgrade Patcher jest tak przydatnym narzędziem.

  1. Unofficial Skyrim Special Edition Downgrade Patcher – strona projektu w serwisie Nexus Mods

Projekt nie zawiera oryginalnych plików ze Skyrim Special Edition, a jedynie przerabia te obecne na naszym dysku twardym, co powinno pomóc twórcy w uniknięciu problemów ze strony studia Bethesda. Aplikacja jest prosta w użyciu. Wystarczy pobrać archiwum z serwisu Nexus Mods, rozpakować je do folderu z grą i uruchomić Patcher.exe.

Poza standardowym narzędziem, cofającym grę do Skyrim Special Edition w wersji 1.5.97, dostępna jest również eksperymentalna wersja Best of Both Worlds Patcher – modyfikuje ona tylko kilka plików w sposób, który ma pozwolić na cieszenie się ulepszeniami z Anniversary Edition bez utraty dostępu do modów.

Warto na koniec przypomnieć, że źródłem wszytkach problemów z modyfikacjami jest zmiana w Anniversary Edition kompilatora z Visual Studio 2015 na Visual Studio 2019. W rezultacie większość twórców będzie musiała niemalże od nowa napisać swoje skrypty i pluginy. Takie projekty powstają na fundamentach Skyrim Script Extender, którego autorzy uzyskali od Bethesdy dostęp do nowej wersji gry przed premierą i przygotowali już aktualizację. Niestety, nie powoduje ona, że automatycznie działają wszystkie stare projekty. W wielu przypadkach twórcy będą musieli sami wprowadzić przeróbki, a część z nich przestała rozwijać swoje modyfikacje dawno temu i raczej nie wróci, aby naprawić to, co popsuła Bethesda.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej