autor: Kamil Zwijacz
Skylanders w gronie 20 najpopularniejszych marek wśród gier wideo. Seria przyniosła 2 mld dolarów przychodu
Skylanders trafiło do grona 20 najpopularniejszych marek wśród gier wideo - poinformowała firma Activision, wydawca produkcji. Z tej okazji opublikowano specjalną infografikę, z której dowiadujemy się, że sprzedano ponad 175 mln figurek, a cała seria przyniosła amerykańskiemu koncernowi ponad 2 mld dolarów przychodu.
Firma Activision opublikowała infografikę prezentującą rozwój serii Skylanders. Pierwsza odsłona, Skylanders: Spyro's Adventure, zadebiutowała na rynku w październiku 2011 roku i z miejsca zdobyła ogromną popularność, będąc numerem jeden wśród gier dla dzieci na terenie Ameryki Północnej i Europy (dane przygotowane na podstawie informacji dostarczanych przez firmy NPD i Chart-Track). Po 15 miesiącach obecności marki na rynku, sprzedaż detaliczna gier i figurek przyniosła firmie ponad miliard dolarów. W ostatnim czasie przekroczono kolejne progi – 2 mld dolarów przychodu i 175 mln sprzedanych figurek (wewnętrzne dane koncernu Activision). Oznacza to, że marka Skylanders wkroczyła do grona 20 najpopularniejszych serii gier wideo.
Krótko pisząc, pomysł połączenia prawdziwych zabawek z wirtualną rozrywką okazał się strzałem w dziesiątkę. Przy okazji warto wspomnieć, że na fali popularności serii Skylanders, koncern Disney stworzył własną produkcję tego typu - Disney Infinity. Tytuł ten okazał się wielkim sukcesem, reperując stan finansowy Disney Interactive – działu firmy, który jest odpowiedzialny za tworzenie gier.
Skylanders to popularna seria gier wideo dedykowana konsolom PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii, Wii U, 3DS oraz komputerom PC. Pierwsza odsłona, Skylanders: Spyro's Adventure, ukazała się w 2011 roku. Kolejne części - Giants i Swap Force – pojawiły się odpowiednio w 2012 i 2013 roku. Do zabawy wykorzystywane są specjalne figurki, sprzedawane zarówno w zestawach z grami, jak i bez nich.