Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lipca 2020, 09:24

autor: Adrian Werner

Skull & Bones Ubisoftu żyje, twórcy inspirują się Fortnite

W sieci pojawiły się doniesienia, wedle których gra Skull & Bones od firmy Ubisoft przeszła metamorfozę w produkcję z „żywym światem” w stylu Fortnite, który będzie cały czas ulegał zmianom.

Skull & Bones Ubisoftu żyje, twórcy inspirują się Fortnite - ilustracja #1
Na grę czekamy już ponad trzy lata.

Na zorganizowanej przedwczoraj konferencji Ubisoft Forward zabrakło Skull & Bones. Nie było to do końca zaskoczeniem, gdyż od dłuższego czasu krążą plotki o dużych problemach z tą produkcją. Teraz w serwisie Video Games Chronicle pojawiły się doniesienia o tym, co dzieje się obecnie z tym projektem.

Redaktorzy powołują się na źródła blisko związane z produkcją, które poprosiły o zachowanie anonimowości. Według nich deweloperzy mieli duże problemy z wypracowaniem unikalnej tożsamości dla gry, która pozwoliłaby odróżnić projekt od innych tytułów z otwartym światem z oferty firmy Ubisoft. W zeszłym roku podjęto decyzję o zrestartowaniu produkcji (co pokrywa się z innymi doniesieniami sprzed kilku miesięcy). Obecne wcielenie Skull & Bones ma być grą sieciową z „żyjącym światem”, w którym lokacje, postacie i zadania będą zmieniały się wraz z upływem czasu i w odpowiedzi na działania graczy.

Inspiracją dla twórców ma być m.in. Fortnite, którego mapa regularnie ulega dużym przeobrażeniom. Takie podejście jest odmienne od np. Tom Clancy's The Division 2, które otrzymuje dodatki i aktualizacje, ale sam świat pozostaje w większości statyczny. Wraz ze zmianą koncepcji Skull & Bones spore przetasowania zaszły także w zespole produkcyjnym. Opuścił go dyrektor kreatywny (znalazł on potem zatrudnienie w studiu Wargaming), a w tej roli zastąpiła go Elisabeth Pellen – weteranka, która przepracowała w Ubisoft dwie dekady.

Przypomnijmy, że Skulls & Bones zapowiedziano w 2017 roku, a premiera planowana była początkowo na jesień 2018 r., ale potem gra zaliczyła serię opóźnień. Ostatni raz nowe materiały z projektu pokazano dwa lata temu podczas targów E3.

Grę zapowiedziano na pecety oraz Xboksa One i PlayStation 4. Spodziewamy się jednakże, że ostatecznie produkcja trafi również na konsole PS5 i Xbox Series X.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej