autor: Marcin Skierski
Skradanie w Splinter Cell: Blacklist będzie szczególnie nagradzane
Zack Cooper z firmy Ubisoft zapewnił w jednym z filmów, że gra Splinter Cell: Blacklist będzie odpowiednio nagradzać graczy preferujących skradankową rozgrywkę. Wypowiedział się także na temat możliwości ogłuszania wrogów i lokacji pozwalających pozostać w cieniu.
Zajmujący się kontaktami ze społecznością Zack Cooper z firmy Ubisoft odpowiedział na kilka pytań dotyczących gry Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist. Jedno z nich dotyczyło kwestii skradania się w nadchodzącej produkcji studia Ubisoft Toronto.
Po widowiskowej i pełnej akcji prezentacji gry na targach E3 wielu graczy zaczęło mieć wątpliwości, czy nowa odsłona serii Splinter Cell to jeszcze skradanka. Cooper uspokaja jednak, że nie mamy się czego obawiać. Skradanie się i eliminowanie przeciwników po cichu ma być szczególnie nagradzane, choć twórcy na razie nie zdradzają, na czym owy system premiowania miałby polegać. Pewne jest jednak, że frontalny atak wroga w większości przypadków będzie tylko opcją, a nie koniecznością.
Przeciwników niekoniecznie będziemy musieli zabijać, pojawi się bowiem możliwość ogłuszenia delikwenta. Zakradając się do niego wystarczy schować nóż, a Sam Fisher wykona jeden z wielu dostępnych ruchów – podduszenie, przewrócenie, czy uderzenie powodujące utratę przytomności u wroga. Z kolei gdy taki nóż będzie wyciągnięty, główny bohater odpowiednio z niego skorzysta.
Możemy liczyć również na bardzo zróżnicowane lokacje i liczne okazje do ukrycia się w cieniu. Otrzymamy etapy rozgrywające się w nocy, rankiem, w środku dnia, czy w czasie deszczu. W każdym z tych przypadków nie zabraknie charakterystycznego dla serii ukrywania się w słabo oświetlonych miejscach. To również powinno nieco uspokoić osoby mające wątpliwości po ostatnim pokazie w Los Angeles.
Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist to kolejna odsłona popularnego cyklu gier akcji z elementami skradanki. Tworzeniem produkcji zajmuje się studio Ubisoft Toronto, które przygotowuje swoje dzieło z myślą o PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Dokładna data premiery jeszcze nie jest znana, choć ostatnie doniesienia mówiły o marcu 2013 roku.