autor: Krzysztof Rudek
Sith Sorcerer – DPS w drzewie Lightning
Kilka porad dla Sith Sorcererów, które mają pomóc w DPS-owaniu w drzewie Lightning.
Sith Sorcerer ma dwa drzewa pozwalające mu na DPS-owanie. W starciach PvE lepiej sprawdza się drzewo Lightning. Jak sama nazwa wskazuje, pozwala ono na specjalizację w rażeniu przeciwników przy pomocy Błyskawic Mocy i innych zaklęć Ciemnej Strony pozwalających na władanie elektrycznością.
Sith Sorcerer specjalizujący się w drzewie Lightning jest naprawdę potężnym DPS-em. Jego podstawowe zaklęcia, wzmacniane umiejętnościami z drzewka, pozwalają na generowanie naprawdę potężnych obrażeń i to przez dość długi czas, gdyż Force, którego mamy aż 600 (z umiejętnością z pierwszego poziomu drzewa), nie kończy się zbyt szybko (zwłaszcza gdy mamy umiejętności zmniejszające koszt zaklęć i zwiększające szybkość regeneracji Mocy). Na większość przeciwników wystarczą nam Błyskawice Mocy i pochodne, jednak w miarę możliwości pamiętajmy też o Affliction. Jest to DoT, który nie dość, że jest bardzo tani, to jeszcze zadaje konkretne obrażenia i może nam sprocować (aktywować buffa bądź umiejętność mającą procentową szansę na aktywację) kilka przyjemnych efektów takich jak skrócenie czasu rzucania Błyskawic.
Dodatkową zaletą Sorcerera jest spora ilość ogłuszeń i spowolnień pozwalających lepiej kontrolować sytuację na polu walki i trzymać przeciwników z dala od siebie.
Sith Sorcerer jest klasą bardzo potężną, lecz dość delikatną, ponieważ nosi tylko lekkie pancerze. Należy więc wyrobić sobie odruch otaczania się bąblem energii (umiejętność Static Barrier) i pilnowania tego, co robi nasz Towarszysz (jeżeli gramy solo) lub gdzie znajduje się tank mogący zdjąć z nas aggro. Gdy jest bardzo źle, staramy się spamować (używać raz za razem) leczeniem (umiejętność Dark Heal), mając nadzieję, że przeżyjemy starcie.
Przez dłuższy czas najlepszym Towarzyszem, z jakim przyjdzie nam podróżować, będzie Khem Vel. Ten potężny tank specjalizujący się w walce wręcz uratuje nas wielokrotnie, o ile będziemy pilnować, by jego uzbrojenie i opancerzenie były na odpowiednim poziomie. Olbrzymią zaletą Khema jest to, że świetnie radzi sobie z obszarowym aggrowaniem przeciwników.
Najważniejsze umiejętności
Lightning Strike – podstawowe uderzenie piorunem wykorzystywane przez Czarnoksiężnika, z niego procuje się wiele buffów z drzewka Lightning.
Affliction – zaklęcie typu Damage over Time, tanie i rzucane natychmiastowo. Warto pamiętać, by ciągle znajdowało się na atakowanych celach.
Crushing Darkness – zaklęcie typu Damage over Time, rzuca się je przez 1,5 sekundy i ma cooldown, ale zadaje spore obrażenia.
Chain Lightning – zaklęcie zadające obrażenia obszarowe (do 5 celów), które uzyskujemy inwestując w drzewko Lightning. Podstawa w walce z wieloma przeciwnikami.
Force Storm – zaklęcie obszarowe. Pozwala na przyzwanie w określonym miejscu Burzy Mocy zadającej nie tylko bardzo poważne obrażenia, ale również spowalniającej i ogłuszającej przeciwników.
Drzewo Lightning
Pierwszy poziom
Electric Induction (3 pkt.) – zmniejsza koszt zaklęć leczących i ofensywnych o 3%/pkt.
Reserves (2 pkt.) – zwiększa poziom Mocy (Force) o 50/pkt.
Convection (3 pkt.) – zwiększa obrażenia Lightning Strike, Crushing Darkness, Chain Lightning, Thundering Blast o 2%/pkt.
Drugi poziom
Lightning Spire (1 pkt) – zwiększa się zasięg Lightning Strike, Thundering Blast, Chain Lightning o 5 jardów.
Exsanguinate (2 pkt.) – zwiększa czas trwania Affliction o 3 s/pkt.
Subversion (2 pkt.) – zmniejsza pushback o 35%/pkt dla umiejętności Lightning Strike, Thundering Blast, Chain Lightning, a dodatkowo Lightning Strike ma 50%/pkt szansy na zwiększenie regeneracji Force o 10% (zbiera się do 3 ładunków).
Lightning Barrier (2 pkt.) – zwiększa ilość obrażeń absorbowanych przez Static Barrier o 10%/pkt.
Trzeci poziom
Suppression (2 pkt.) – zmniejsza cooldown Whirlwind o 7,5 s/pkt, a dodatkowo wydłuża czas blokady powodowanej przez umiejętność Jolt o 1 s/pkt.
Chain Lightning (1 pkt) – zaklęcie pozwalające zadawać obrażenia obszarowe grupie do 5 celów.
Lightning Barrage (2 pkt.) – obrażenia krytyczne zadane przez Affliction mają 50%/pkt szansy na aktywowanie buffa sprawiającego, że następny Force Lightning będzie kanałowany o połowę krócej i będzie zadawał obrażenia dwukrotnie częściej.
Electric Bindings (2 pkt.) – umiejętność Overload ma 50%/pkt szansy na porażenie przeciwników prądem i unieruchomienie ich na 5 s. Jeżeli w tym czasie zostaną zadane obrażenia, to po 2 s efekt porażenia ustępuje.
Czwarty poziom
Lightning Storm (1 pkt) – Lightning Strike ma 30%, a Force Storm 10% szansy na aktywowanie buffa natychmiast kończącego cooldown Chain Lightning i redukującego czas rzucania go do zera. Efekt nie może wystąpić częściej niż co 10 s.
Lightning Effusion (2 pkt.) – każde trafienie krytyczne przy użyciu Mocy ma 50%/pkt szansy na aktywację buffa Lightning Effusion, który zmniejsza koszt dwóch następnych zaklęć opartych na Mocy o 50%. Dodatkowo zmniejszany jest cooldown umiejętności Force Speed o 5 s/pkt.
Backlash (2 pkt.) – Static Barrier kończąc się ma 50%/pkt szansy na wygenerowanie błysku oślepiającego przeciwników na 3 s. Każde obrażenia zadane oślepionemu celowi negują efekt.
Piąty poziom
Conduction (1 pkt) – aktywacja Forked Lightning powoduje zwiększenie obrażeń od Mocy o 1% (zbiera się do 3 ładunków).
Forked Lightning (3 pkt.) – po trafieniu Lightning Strike lub Chain Lightining jest 10%/pkt szans na to, że powstanie jeszcze jeden łuk, który zada 30% pierwotnych obrażeń tym samym celom.
Polarity Shift (1 pkt) – Umiejętność pozwalająca na zwiększenie Alacrity o 20% na 10 s.
Szósty poziom
Reverberrating Force (5 pkt.) – zwiększa o 10%/pkt obrażenia krytyczne umiejętności Affliction, Chain Lightning i Thundering Blast.
Siódmy poziom
Thundering Blast (1 pkt) – zadaje potężne obrażenia wskazanemu celowi. Dodatkowo, jeżeli cel jest pod działaniem Affliction, trafienie jest zawsze krytyczne.