Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2022, 12:19

autor: Adrian Werner

Nowa kosmiczna strategia już grywalna, ale nie będziecie zachwyceni

We wczesnym dostępie zadebiutowała strategia kosmiczna Sins of Solars Empire 2. Udostępniona wersja ma jednak kilka problemów, które mogą zniechęcić do zabawy wielu graczy.

Źródło fot. Stardock
i

Na rynku zadebiutowała gra Sins of a Solar Empire II, czyli kontynuacja popularnej kosmicznej strategii z 2008 roku.

  1. Gra ukazała się tylko na PC.
  2. Sins of a Solar Empire 2 sprzedawane jest w ramach wczesnego dostępu, który ma według autorów potrwać około rok.
  3. Gra dostępna jest wyłącznie w Epic Games Store, przynajmniej w trakcie wczesnego dostępu. Możliwe, że po premierze pełnej wersji tytuł zagości również na Steamie.
  4. Obecnie cena Sins of a Solar Empire 2 wynosi 139 złotych. Twórcy zapowiedzieli już, że wydanie 1.0 będzie droższe.
  5. Gra nie oferuje polskiej wersji językowej.

Jak wyglądać będzie wczesny dostęp Sins of a Solar Empire 2

Wraz z premierą gry twórcy poinformowali, czego możemy się spodziewać w trakcie wczesnego dostępu. Early Access podzielony zostanie na trzy etapy:

  1. Faza 1: Technical Preview – rozpoczęła się wraz z debiutem gry w Epic Games Store. W jej trakcie twórcy skupią się na podstawowych elementach gry i uzyskaniu sugestii graczy. Na tym etapie możliwa jest wyłącznie gra frakcją Trader Emergency Coalition (TEC) w trybie singleplayer.
  2. Faza 2: Alfha – dodany zostanie multiplayer oraz frakcje Vasari i Advent.
  3. Faza 3: Beta – ten etap skupi się na usunięciu błędów, poprawie balansu rozgrywki i warstwy technicznej oraz mocnym ulepszeniu grafiki.

Pierwsze wrażenia graczy są mieszane. Gra jest na bardzo wczesnym etapie – niektórzy fani twierdzą wręcz, że bardziej przypomina demo technologiczne niż Early Access. Nie można nawet zmienić rozdzielczości ani ustawień graficznych. Część użytkowników jest więc przekonana, że deklaracja twórców odnośnie rocznego wczesnego dostępu jest nierealistyczna i bardziej prawdopodobne jest, że na wydanie 1.0 poczekamy 2-3 lata. Dobre opinie zbierają za to zmiany w mechanizmach rozgrywki, w tym zwłaszcza rozszerzone możliwości modyfikowania statków oraz dynamiczne mapy, na których trasy podróży gwiezdnych zależą m.in. od ruchu ciał niebieskich.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej