Sins of a Solar Empire II PC
Sins of a Solar Empire II to kosmiczny RTS z elementami 4X. Gracz kontroluje wielkie gwiezdne armady i za ich pomocą toczy galaktyczne bitwy i podbija planety. Musi również zarządzać swoim imperium, dbając o pozyskiwanie surowców i ulepszanie technologii.
Sins of a Solar Empire II Premiera PC
27października2022
Steam
15sierpnia2024
producent: Ironclad Games wydawca: Stardock Corporation Strona oficjalna
Polskie napisyAngielskie napisy i dialogi
Sins of a Solar Empire II to kosmiczna strategia łącząca elementy gry 4X oraz wojennego RTS-a. Produkcja stanowi kontynuację popularnej kosmicznej strategii z 2008 roku. Obie części opracowało studio Ironclad Games.
Fabuła
Akcja gry toczy się w nowej galaktyce, ale powracają znane fanom trzy rasy (TEC, Advent oraz Vasar) i każda z nich dostępna będzie w wariancie lojalistów i rebeliantów, tak jak w Sins of a Solar Empire: Rebellion.
Mechanika
Gra zbudowana została na fundamentach pierwszej części. Otrzymujemy więc strategię czasu rzeczywistego, w której wydarzenia rozgrywane są w dużej skali. Podczas zabawy gracze dowodzą kosmicznymi armadami, toczą bitwy gwiezdne oraz przejmują planety. Podbite światy wykorzystują do gromadzenia surowców, ulepszania technologii oraz konstrukcji nowych jednostek.
W Sins of a Solar Empire II wszystkie frakcje posiadają unikalne jednostki, technologie oraz mechaniki. W rezultacie każda wymaga stosowania odmiennych taktyk, jak również modyfikowania swojej strategii pod kątem tego, przeciwko komu występujemy.
W porównaniu z pierwszą częścią mocno rozbudowane zostały elementy 4X dotyczące zarządzania galaktycznym imperium. Świat gry jest bardziej dynamiczny i realistyczny. Systemy posiadają teraz gwiazdy, wokół których krążą planety, często posiadające własne księżyce. Fakt, że te obiekty są ruchome, mocno zmienia rozgrywkę i wymusza staranne planowanie podczas podbojów, pozwalając wykorzystać zmieniające się kosmiczne szlaki do uzyskania przewagi nad przeciwnikiem.
Sercem rozgrywki pozostały jednak taktyczne potyczki gwiezdne. Postęp technologiczny sprawił, że - w przeciwieństwie do pierwszej części - gra jest w stanie odrębnie symulować każde działko pokładowe i odpaloną rakietę. Nie tylko wygląda to lepiej niż w oryginale, ale otwiera nowe możliwości w bitwach – dzięki temu przykładowo możliwe jest zasłonięcie linii strzału konkretnego działa dużym statkiem, by ochronić delikatniejszą jednostkę.
Ogólnie pozycjonowanie statków ogrywa w sequelu znacznie większą rolę. Porzucono także prosty system, w ramach którego dane jednostki są mocne przeciwko jednemu typowi wrogów, a słabe przeciwko innemu. Teraz o takim balansie decydują zamontowane systemy i pancerze.
Tryby gry
Gra oferuje swobodne rozgrywki przeciwko sztucznej inteligencji, jak również potyczki multiplayer z innymi graczami. W rozgrywce może brać udział dziesięć stron i możemy dowolnie ustawiać, ile z nich kontrolować będą ludzie, a ile AI.
Twórcy nie przewidzieli za to kampanii.
Kwestie techniczne
Sins of a Solar Empire II posiada atrakcyjną trójwymiarową oprawę graficzną. Główną jej zaletą jest wielka skala – podczas zabawy gracz może dowodzić flotami składającymi się z tysięcy jednostek.
Ostatnia modyfikacja 1 sierpnia 2024
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1-10
Sins of a Solar Empire II cena w dniu premiery: 139,00 PLN
Wymagania wiekowe Sins of a Solar Empire II: Odpowiednia dla każdego wieku.
Sins of a Solar Empire II Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-5775C 3.1 GHz / AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 950 / Radeon RX 460 lub lepsza
- 20 GB HDD
- Windows 10/11 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i7-9700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz
- 16 GB RAM
- karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 580 lub lepsza
- 20 GB HDD
- Windows 11 64-bit