autor: Szymon Liebert
SimCity jest sukcesem – sprzedano ponad 2 miliony kopii gry
SimCity jest sukcesem, zapewnił Frank Gibeau z firmy Electronic Arts. Do tej pory wydawca sprzedał ponad 2 miliony kopii tej strategii o budowaniu i zarządzaniu miastami.
- Producent: Maxis
- Wydawca: Electronic Arts
- Gatunek: strategia o budowaniu miasta
- Nasza ocena: 7/10
Electronic Arts sprzedało ponad 2 miliony egzemplarzy gry SimCity, zdradził Frank Gibeau, jeden z czołowych pracowników firmy, w wywiadzie z serwisem GamesBeat. Gibeau przytoczył wyniki sprzedażowe strategii, aby pokazać, że ma ona lojalną bazę fanów, nawet mimo problemów z serwerami, jakie zdarzyły się po premierze. „SimCity jest sukcesem” – zapewnił przedstawiciel wydawcy, który nie ukrywa jednak, że start produkcji był niełatwy.
„Ten pierwszy tydzień po premierze był trudny – to doświadczenie, przez które nikt nie chciałby przechodzić ponownie” – przyznał Gibeau. Problemy wzięły się z tego, że Electronic Arts źle obliczyło zapotrzebowanie na SimCity w pierwszym miesiącu. Gibeau dodał, że start gier online nigdy nie jest prosty, a całe zajście pozwoliło stworzyć nowe rozwiązania i standardy. Zdaniem producenta, z olbrzymią popularnością gier zawsze będzie wiązało się ryzyko wystąpienia podobnych kłopotów.
W rozmowie Gibeau podkreślił, że Electronic Arts stawia coraz mocniej na dystrybucję cyfrową, czego dowodem jest to, że w minionym okresie finansowym 76% obrotów pochodziło właśnie z usług i produktów elektronicznych (od gier mobilnych aż po Battlefield 3 oraz FIFA 13). Gibeau wspomniał również o roli silnika Frostbite, który stanowi bazę dla wielu projektów – decyzja wiąże się z tym, że technologia ma wiele sprawdzonych narzędzi i pozwala ograniczyć koszty produkcji.
SimCity to najnowsza odsłona wieloletniej serii gier strategicznych o budowaniu i zarządzaniu miastem. Produkcja stworzona przez studio Maxis wyszła w marcu tego roku i okazała się całkiem niezła. Niestety, cień na premierę gry rzuciły problemy z serwerami oraz konieczność prowadzenia rozgrywki w trybie online – przez te dwa elementy w pierwszych dniach wielu graczy nie mogło zalogować się do gry. Z czasem sytuacja się ustabilizowała.