Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 kwietnia 2009, 08:45

autor: Piotr Doroń

Silent Hill: Shattered Memories również na PSP i PlayStation 2

Japońska firma Konami pokusiła się wreszcie o oficjalną zapowiedź Silent Hill: Shattered Memories. Potwierdziła za jej sprawą wszystkie dotychczasowe informacje odnośnie gry, uzupełniając je o kilka dodatkowych szczegółów. Dzięki publikacji dowiedzieliśmy się również, że produkcja studia Climax powstaje nie tylko z myślą o Nintendo Wii, ale również na PSP i PlayStation 2.

Japońska firma Konami pokusiła się wreszcie o oficjalną zapowiedź Silent Hill: Shattered Memories. Potwierdziła za jej sprawą wszystkie dotychczasowe informacje odnośnie gry, uzupełniając je o kilka dodatkowych szczegółów. Dzięki publikacji dowiedzieliśmy się również, że produkcja studia Climax powstaje nie tylko z myślą o Nintendo Wii, ale również na PSP i PlayStation 2.

Silent Hill: Shattered Memories będzie, zgodnie z tym co zostało już napisane w ostatnim numerze magazynu Nintendo Power, wznowieniem pierwszej odsłony cyklu wydanej w 1999 roku na pierwsze PlayStation. Nie będzie to jednak klasyczny remake, ponieważ autorzy wprowadzą do gry szereg udoskonaleń i zmian, wpływających w dosyć poważny sposób nie tylko na mechanikę rozgrywki, ale również sposób odbioru dzieła. Produkcja będzie zatem nie lada gratką zarówno dla fanów cyklu, jak i osób, które dotąd nie miały styczności ze świetną serii Konami.

Silent Hill: Shattered Memories również na PSP i PlayStation 2 - ilustracja #1

W Shattered Memories ponownie wcielimy się w postać Harry’ego Masona, któremu spróbujemy pomóc w poszukiwaniach córki, zaginionej w niewyjaśnionych okolicznościach podczas wypadku samochodowego (tym razem ma on miejsce w centrum miasteczka Silent Hill). Zmianie ulegną jednak sposób narracji oraz zachowania bohaterów, którzy niejednokrotnie odgrywać będą zupełnie inne role. W tym drugim przypadku kolejne decyzje podejmowane przez napotykane postaci w znacznym stopniu uzależnione będą od ruchów gracza. Powinniśmy również liczyć się z tym, że dokładna znajomość lokacji i zagadek z oryginału nie zawsze przyniesie pożądane efekty w remake’u. Do niektórych łamigłówek trzeba będzie podejść w zupełnie inny sposób – będzie to uzależnione m.in. od faktu zmiany położenia przedmiotów czy przeciwników oraz różnego rodzaju barykad, uniemożliwiających pokonanie danego obszaru.

Shattered Memories w wersji na Wii będzie w pełni korzystać z funkcji przypisanych Wiimote’owi. W ramach historii Harry’ego Masona będzie on pełnić rolę latarki oraz komórki, przy pomocy której zadzwonimy, uzyskamy dostęp do mapy świata (via GPS) oraz wykonamy zdjęcia interesującym miejscom. Dzięki kontrolerowi uzyskamy również możliwość podnoszenia, badania i wykorzystywania różnorakich przedmiotów. Z wiadomych względów edycje powstające na PSP i PlayStation 2 będą pod tym względem bardzo klasyczne.

Twórcy przygotowali wiele ciekawych rozwiązań w kwestii mechaniki rozgrywki. Przede wszystkim, gra ma nieustannie śledzić i analizować nasze preferencje oraz działania, sposób zwiedzania lokacji, podejście do napotykanych osób itp. Twórcy określają ten system mianem „psyche profile”. Na podstawie tychże danych dobierane będą sceny, które obejrzymy w przyszłości. Od decyzji gracza zależeć będzie więc niejako struktura całej fabuły. Istotną zmianą jest również fakt, że Harry Mason w Shattered Memories nie będzie podejmować walki z przerażającymi przeciwnikami. Poza odstraszaniem ich przy pomocy rac świetlnych, główny bohater dzieła Climax będzie potrafił wykorzystywać elementy otoczenia do tego, by zabarykadować się w różnych miejscach. W niektórych przypadkach jedynym ratunkiem będzie jednak tylko szybka ucieczka.

Istotną informacją z perspektywy fanów cyklu Silent Hill będzie zapewne potwierdzenie faktu, że głównym producentem oprawy dźwiękowej do Shattered Memories będzie Akira Yamaoka, który pracował przy wszystkich dotychczasowych odsłonach SH. Wszystkie trzy wersje Silent Hill: Shattered Memories opracowuje wspomniane już kilkukrotnie studio Climax, znane m.in. z Silent Hill: Origins powstałego na PSP (konwersję na PlayStation 2 przygotowało jedno z wewnętrznych studiów Konami). Do ich premiery dojdzie jesienią bieżącego roku.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej