autor: Michał Kułakowski
Shadowrun: Returns – nowa grafika koncepcyjna
W sieci pojawiła się pierwsza grafika koncepcyjna z Shadowrun: Returns, na której zobaczymy dokładnie jak twórcy wyobrażają sobie wygląd modeli postaci i lokacji, pojawiających się w grze.
Pod koniec kwietnia, w serwisie Kickstarter zakończyła się zbóiórka pieniędzy na produkcję Shadowrun: Returns – tradycyjnego dwuwymiarowego cRPG, który osadzony jest w świecie, łączącym typowy cyberpunk z magią i pomysłami zaczerpniętymi z opowieści fantasy. Twórcom udało się zebrać prawie pięć razy więcej funduszy niż zakładali. Poza finansowym sukcesem, akcja okazała się także świetnym zabiegiem marketingowym, przyciągając uwagę wielu graczy oraz fanów papierowego systemu RPG, na którego podstawie powstaje tytuł.
Po ponad trzech miesiącach od tych wydarzeń, twórcy podzielili się właśnie pierwszą grafiką koncepcyjną Shadowrun: Returns, pozwalającą nam uzmysłowić sobie dokładnie jak mogą wyglądać lokacje oraz modele postaci. Na ilustracji widzimy miejskie skrzyżowanie wraz z przemieszczającymi się po nim przechodniami. Jej styl i kolorystka ma w dużym stopniu odzwierciedlać docelowy wygląd produkcji. Prawie wszystkie tła, z którymi zetkniemy się w trakcie zabawy, będą ręcznie rysowane. Dzięki temu stopień szczegółowości otoczenia nie odbiegnie specjalnie od tego przedstawionego w koncepcie. Postacie niezależne i bohaterowie zostaną odtworzeni w 3D. Umożliwić ma to płynną animacje ruchu oraz szerokie możliwości zmiany wyglądu oraz ekwipunku, czego zazwyczaj oczekujemy po tytułach RPG. Deweloper zapewnił, że po przeprowadzonych wstępnych testach, połączenie 2D i 3D wypadło bardzo dobrze, przynosząc zadowalające i naturalne efekty. Obiecał przy tym, że już niedługo dostarczy kolejne informacje i szczegóły dotyczące prac nad grą.