Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 marca 2016, 10:35

autor: Adrian Werner

Shadow Tactics wskrzesi styl rozgrywki z serii Commandos

Firma Daedalic Entertainment zapowiedziała Shadow Tactics: Blades of the Shogun, czyli taktyczną skradankową strategię w stylu cyklu Commandos, w której pokierujemy grupą agentów wypełniających tajne misje w XVII-wiecznej Japonii.

Firma Daedalic Entertainment i studio Mimimi Productions zapowiedziały grę Shadow Tactics – Blades of the Shogun, czyli taktyczną skradankę, która spróbuje wskrzesić styl rozgrywki spopularyzowany przez pierwsze trzy odsłony cyklu Commandos. Projekt zmierza na pecety (szykowane są wersje na systemy Windows, OSX i Linux) oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera zaplanowana została na końcówkę tego roku.

Gra przeniesie nas do Japonii w 1615 roku, czyli wczesnego okresu Epoki Edo. Nowy Szogun postanowi zaprowadzić pokój w całym kraju, co wymagać będzie cichego wyeliminowania wszystkich oponentów marzących o rebelii. W tym celu skorzysta z usług grupy pięciu specjalistów od zabójstw, sabotażu i szpiegostwa. To właśnie tą drużyną pokieruje gracz w trakcie kampanii.

W skład zespołu wejdzie preferujący ataki z ukrycia ninja imieniem Hayato i samuraj Mugen, specjalizujący się w otwartych konfrontacjach oraz potrafiący walczyć z kilkoma przeciwnikami na raz. Pod nasze rozkazy oddana zostanie także gejsza Aiko, czyli mistrzyni kamuflażu i tworzenia zdarzeń odwracających uwagę strażników, potrafiący zastawiać pułapki myśliwy Yuki oraz starzec Takuma, pełniący rolę snajpera.

Autorzy nie wymieniają cyklu Commandos wprost, ale wyraźnie mówią, że chcą przywrócić zapomniany gatunek, a jeden rzut oka na wypuszczony zwiastun nie pozostawia wątpliwości, jaka seria była podstawowym źródłem inspiracji. Mapy zaprojektowane zostaną tak, aby misje dało się zrealizować na wiele różnych sposobów. Sukces zawsze wymagać jednak będzie sprytnego wykorzystywania unikalnych umiejętności każdej z postaci oraz opracowywania planów zakładających ścisłą współpracę członków drużyny.

Akcja ukazana zostanie z kamery umieszczonej wysoko nad głowami postaci. W większości misji wrogowie będą mieli zdecydowaną przewagę liczebną, więc konieczne okaże się poleganie na podejściu skradankowym. Unikanie wykrycia ułatwi interfejs, który będzie pokazywał zasięg wzroku patrolujących mapy strażników. W sumie na przejście czekać ma trzynaście obszernych misji.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej