autor: Kamil Zwijacz
Shadow of the Tomb Raider - szczegóły na temat gry, edycji specjalnych i season passa
Poznaliśmy sporo konkretów związanych z grą Shadow of the Tomb Raider. Wiemy to i owo o rozgrywce, szykowanych edycjach specjalnych oraz przepustce sezonowej.
Szczegóły na temat gry
Dzisiejszy dzień należy do Lary Croft. Rano informowaliśmy o pierwszych screenach z nadchodzącej gry Shadow of the Tomb Raider. Jakiś czas później zaktualizowaliśmy tę wiadomość o zwiastun produkcji, a teraz mamy jeszcze trochę konkretów. Wybrane redakcje zostały zaproszone na pokaz tytułu, na którym byliśmy i my, więc wiemy już to i owo. Przede wszystkim, jeżeli liczyliście na większe zmiany w znanej formule, to się zawiedziecie. Tytuł będzie tym, do czego przyzwyczaiły nas dwie ostatnie części, aczkolwiek historia ma być mroczniejsza, a sama rozgrywka bardziej efektowna i pełna widowiskowych momentów.
Dużą rolę podczas rozgrywki odegra miejsce akcji. Lara tym razem sporo czasu spędzi w dżungli, która ma wywoływać u gracza nieustające poczucie zagrożenia. Na szczęście bohaterka rozwinie swoje umiejętności przetrwania, dzięki czemu z czasem będzie mogła wykorzystać lokację na swoją korzyść, np. zastawiając pułapki.
Jeśli narzekaliście na zbyt mały nacisk na eksplorację ruin we wcześniejszych dwóch odsłonach, to mamy dobre wieści – Shadow of the Tomb Raider ma wypadać pod tym względem dużo lepiej. Poza tym nieodwiedzane od wielu lat budowle pełne będą pułapek i choć sama gra nie zapowiada się na strasznie trudną, to nie jest też samograjem i wymaga od gracza np. dokładności przy oddawaniu skoków.
W produkcji pojawią się też zagadki, jednak jak czytamy w serwisie DSOGaming, nie będą one bardziej skomplikowane niż w poprzedniczkach, ale za to mają być „bardziej epickie, przerażające i śmiertelne”. Nowe przygody Lary zapewnią od 13 do 15 godzin rozgrywki, nie licząc zadań pobocznych.
Co ciekawe, choć Shadow of the Tomb Raider będzie zwieńczeniem trylogii, to deweloperzy planują już kolejne części, w których zostaną zaprezentowane samodzielne przygody obecnej Lary – ta klasyczna już nie powróci.
Edycje specjalne i przepustka sezonowa
Jeżeli zamierzacie kupić grę, to warto sprawdzić, w jakich wersjach będzie ona dostępna. Wydawca szykuje kilka edycji. Oprócz podstawowej, sprzedawana jest także:
Cyfrowa Edycja Deluxe (dostępna tylko w cyfrowej dystrybucji):
- gra;
- ścieżka dźwiękowa;
- dodatkowa broń i strój.
Cenę ustalono na 290,80 zł (wersja PC) oraz 328,99 zł (XOne) i 329 zł (PS4).
Edycja Croftów (dostępna w wersji cyfrowej i fizycznej):
- gra;
- przepustka sezonowa;
- trzy dodatkowe bronie i stroje;
- ścieżka dźwiękowa.
Cenę ustalono na 371,47 zł (wersja PC) oraz 418,99 zł (XOne) i 419 zł (PS4).
Ultimate Edition:
- wszystko to, co w Edycji Croftów oraz następujące gadżety: figurka Lary, otwieracz do butelek i latarka.
Co do przepustki sezonowej, zawierać ma ona siedem broni, strojów i umiejętności oraz „liczne fabularne misje poboczne”. Dodatkowo po jednym elemencie z powyższych kategorii będzie można zdobyć tylko w ramach karnetu.
Zamówienia przedpremierowe na edycje Deluxe, Croftów i Ultimate premiowane będą wcześniejszym dostępem do gry (48 godzin przed oficjalnym debiutem). Shadow of the Tomb Raider ukaże się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PC-tach 14 września w pełnej polskiej wersji językowej.