autor: Michał Kułakowski
Shadow of the Beast – pierwsze screeny z gry będącej następcą hitu z komputerów Amiga
Producenci gry Shadow of the Beast, będącej remakiem klasycznego przeboju z komputerów Amiga oraz 8 i 16-bitowych konsol, przedstawili pierwsze screeny z gry. Na obrazkach możemy zobaczyć po raz pierwszy trójwymiarowy świat oraz przemierzającego go głównego bohatera.
Twórcy w wielu miejscach odwołują się od oryginału sprzed 25 lat, który stanowił dla nich potężne źródło inspiracji
Minęły już prawie dwa lata od czasu kiedy deweloperzy z niezależnego studia Heavy Spectrum zapowiedzieli grę Shadow of the Beast, która ma być nową wersją hitu brytyjskiego Reflections Interactive, wydanego w 1989 roku na komputerach Amiga oraz 8 i 16-bitowych konsolach. Do tej pory twórcy przedstawili jedynie krótki opis fabuły tytułu, główne założenia rozgrywki, krótki teaser oraz liczne szkice koncepcyjne. Dziś podzielili się na oficjalnym blogu PlayStation pierwszymi screenami, które prezentują trójwymiarowy świat Karamoon oraz postać głównego bohatera.
Shadow of the Beast zostało zapowiedziane na razie jedynie na konsolę PlayStaion 4. Przy produkcji zespół z Heavy Spectrum współpracuje blisko z Sony, tak więc może minąć trochę czasu zanim tytuł trafi na inne platformy sprzętowe (jeśli w ogóle). Niestety wciąż nie znamy nawet przybliżonej daty premiery. Twórcy zapewniają, że w najbliższej przyszłości podzielą się nowymi informacji dotyczącymi ich projektu.
Shadow of the Beast jest trójwymiarową grą akcji. Jej fabuła rozgrywa się w ponurym, ale jednocześnie pełnym brutalnego piękna świecie fantasy znanym jako Karamoon. Gracz wciela się w stworzonego jedynie do walki wojownika Aarbrona, który próbuje obalić tyrana Meletotha. Rozgrywka koncentrować się ma na walce z hordami wrogów. Kierowana przez nas postać została wyposażona w rozbudowany system potyczek i w trakcie przygody regularnie odblokowuje nowe, coraz bardziej skuteczne ataki.