autor: Bartosz Krawcewicz
Serwery WildStar oficjalnie wyłączone
28 listopada o godzinie 23:00 czasu polskiego wyłączono oficjalne amerykańskie i europejskie serwery gry WildStar, ostatecznie kończąc żywot tej, funkcjonującej przez cztery i pół roku, produkcji MMORPG.
O tym, że możemy spodziewać się wyłączenia serwerów gry WildStar pod koniec listopada, informowaliśmy już we wrześniu. Stało się to, co musiało się stać. Na oficjalnej stronie produkcji zamieszczono następujący komunikat:
Niestety, Carbine Studios niedawno zostało zamknięte i Wildstar przestał być wspierany.
Carbine chce podziękować wszystkim graczom, dzięki którym planeta Nexus stanowiła tak szczególne miejsce przez ostatnie cztery i pół roku. Zawsze będziemy was pamiętać.
W sprawie wszelkich zaległych kwestii, które wciąż wymagają rozstrzygnięcia, prosimy o kontakt na [email protected]. Postaramy się pomóc w każdy możliwy dla nas sposób.
Była to pierwsza i jednocześnie ostatnia gra od Carbine Studios – firmy założonej w 2005 roku przez byłych pracowników Blizzard Entertainment. W 2007 roku studio zostało wykupione przez południowokoreańskie przedsiębiorstwo NCsoft. Swój żywot zakończyło we wrześniu tego roku.
Wyłączenie serwerów w MMORPG to zawsze bardzo smutna chwila. Każda tego typu gra posiada swoją mniejszą lub większą społeczność. Niektóre zgrane, inne bardziej chaotyczne, często stanowią pewnego rodzaju „bezpieczny azyl”, do którego wraca się chociażby po to, by móc zapomnieć o problemach otaczającego nas świata. Kto wie, ile nowych przyjaźni i wspólnych radosnych wspomnień powstało przez te cztery i pół roku istnienia WildStar?
Wśród wpisów w serwisie Reddit poświęconych grze dominują dziś te o tematyce żałobnej. „Żegnajcie wszyscy”, „Dzisiaj straciłem starego przyjaciela”, „Na zawsze część stada WildStar” – to tylko przykładowe tytuły postów na które możemy się tam teraz natknąć.
WildStar miał premierę 3 czerwca 2014 roku. Początkowo robiący użytek z systemu subskrypcji, 29 września 2015 roku przeszedł na model free-to-play. Pomimo pozytywnego odzewu graczy i recenzentów (średnia 82/100 w serwisie Metacritic), gra nie osiągnęła sukcesu komercyjnego. NCsoft pomijał produkcję w raportach finansowych, co prawdopodobnie miało na celu ukrycie słabych wyników tego tytułu.