Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 maja 2022, 20:03

Serwery Dark Souls nie działają już od miesięcy; twórcy przerwali milczenie

Serwery serii Dark Souls na PC w końcu mają zostać ponownie włączone. Studio FromSoftware przerwało ponad czteromiesięczne milczenie.

Pamiętacie o niebezpiecznej luce, którą wykryto w kodzie Dark Souls III na PC? Pozwalała ona hakerom zdalnie przejąć kontrolę nad komputerami osób grających w tę produkcję studia FromSoftware. Szybko się okazało, że problem dotyczy również Dark Souls: Prepare to Die Edition, Dark Souls II oraz Dark Souls: Remastered na PC, więc deweloper niezwłocznie wyłączył serwery wszystkich tych gier, jednocześnie zapewniając, iż czekający wówczas na premierę Elden Ring nie będzie miał podobnej luki.

Debiut i sukces tego ostatniego tytułu po trosze sprawiły, że część graczy – zajęta eksplorowaniem Ziem Pomiędzy – zapomniała o całej sprawie, być może zakładając, iż została ona dawno rozwiązana. Tak się jednak nie stało. Serwery wszystkich gier z serii Dark Souls na PC wciąż nie działają, a co bardziej zniesmaczeni tym faktem fani coraz mocniej się niecierpliwią.

Jeden z nich – użytkownik Reddita o pseudonimie Relevant-Heart-1751 – skontaktował się nawet z FromSoftware, by zasięgnąć informacji; minęły w końcu ponad trzy miesiące. W odpowiedzi otrzymał zapewnienie, że prace nad rozwiązaniem problemu trwają. Miało to miejsce w pierwszej połowie maja, lecz od tamtego czasu wciąż nic się nie wydarzyło.

To skłoniło Andy’ego Chulka z serwisu PC Gamer do wysłania własnego zapytania. W odpowiedzi na nie FromSoftware oficjalnie ogłosiło, że:

Jesteśmy w trakcie przywracania serwerów sieciowych dla serii Dark Souls na PC. Planujemy włączać je stopniowo dla każdej gry, […] dla Dark Souls III od razu po zakończeniu niezbędnych prac.

W końcu! – można by zawołać (mając nadzieję, że, na modłę gry, z serwerów nie został tylko popiół), choć deweloper nie podał, kiedy dokładnie możemy spodziewać się ponownie działającego trybu online w Dark Souls na PC. Szczegółowe informacje mają zostać ogłoszone, gdy uda się stworzyć ostateczny harmonogram prac. Jednocześnie studio podziękowało fanom za zrozumienie i cierpliwość – oby tylko nie wystawiło tej ostatniej na kolejną próbę.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej