Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 21 lipca 2012, 08:48

autor: Adrian Werner

Serious Sam 3: BFE - test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Serious Sam 3: BFE na notebooku ASUS K55V.

Serious Sam 3 to gra o bardzo wysokich rekomendowanych wymaganiach sprzętowych i jednocześnie skromnych minimalnych. Warto więc się przekonać jak z tym tytułem radzi sobie słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor: Dual Core 2.0 GHz
   Pamięć RAM: 1 GB
  Karta grafiki: GeForce 7800

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor: Quad-core Intel (i5 lub i7) 3.0 GHz 
   Pamięć RAM: 4 GB 
  Karta grafiki: GeForce 580 GTX

Jak widać Serious Sam 3 został zaprojektowany tak, aby działał na szerokim spektrum pecetów. Wymagania minimalne są bardzo niskie jak na współczesnego FPS-a, ale z drugiej strony konfiguracja rekomendowana to prawdziwe monstrum i niewiele obecnych gier wymaga aż tam mocnego sprzętu, aby w pełni rozwinąć skrzydła. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię .

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od ustawień średnich i rozdzielczości 1366 x 768. Jak widać rezultat był całkiem dobry. Nawet w najbardziej wymagających fragmentach animacji nigy nie zdarzało się nieprzyjemne „chrupanie” i silnik zawsze wyświetlał sporo ponad 30 klatek na sekundę. 

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Niestety, na ustawieniach wysokich było już znacznie gorzej. Gra prawie cały czas pozostawała poniżej 25 FPS-ów, a zdarzały się nawet spadki do 20 klatek na sekundę lub niżej. Takie wartości skutecznie potrafią popsuć zabawę, zwłaszcza a tak dynamicznej strzelance jak Serious Sam 3.

Podsumowanie

ASUS K55V poradził sobie przyzwoicie z zadaniem udźwignięcia tej gry. O ustawieniach wysokich, a tym bardziej ultra, można zapomnieć, ale na średnich notebook radził sobie całkiem nieźle i potrafił zagwarantować satysfakcjonującą płynność bez nieprzyjemnych spowolnień.

W galerii podpiętej pod ten test znajdziecie obrazek ilustrujący różnice pomiędzy poszczególnym poziomami ustawień grafiki.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej