Serial Władca Pierścieni - Amazon zamówił drugi sezon
Serwis Amazon odnowił na drugi sezon serial Władca Pierścieni. Firma musi być pewna sukcesu projektu, gdyż nie rozpoczęto jeszcze nawet zdjęć do pierwszego odcinka.
Nawet nie ukazał się jeszcze żaden zwiastun serialu Władca Pierścieni, a serwis Amazon już odnowił produkcję na drugi sezon. Niestety, wciąż nie wiemy, kiedy będziemy mogli obejrzeć pierwszą serię.
Dowiedzieliśmy się także trochę o planach twórców. Obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia zdjęć. Po nakręceniu dwóch pierwszych odcinków produkcja zostanie zawieszona na 4-5 miesięcy. Czas ten umożliwi przeanalizowanie dotychczasowych prac i wprowadzenie potrzebnych zmian, jak również wstępne rozpisanie fabuły drugiego sezonu.
Kilkumiesięczna przerwa może wydawać się dziwna, ale jest to standardowa praktyka w przypadku seriali, które od razu kierowane są do produkcji, bez wcześniejszego nakręcenia odcinka pilotażowego. W przypadku tego projektu możliwe jest, że oba sezony zostaną potem nakręcone jeden po drugim, co pozwoliłoby ograniczyć koszty.
Odnowienie serialowego Władcy Pierścieni nie jest żadną niespodzianką. Amazon zapłacił 250 mln dolarów za licencję, a w ramach umowy firma zobowiązała się opracować pięć sezonów. Nie znaczy to, że tak się stanie, ale w kontrakcie najpewniej znajdują się kary umowne na wypadek, gdyby produkcję zakończono wcześniej.
Przypomnijmy, że pierwszy sezon ma się składać z dwudziestu odcinków. Premierę przewiduje się na rok 2021. Produkcja będzie prequelem i jej akcja rozegra się w trakcie Drugiej Ery Śródziemia.
Warto na koniec wspomnieć, że od września w Czechach trwają zdjęcia do serialu fantasy Koło czasu, który również zadebiutuje w serwisie Amazon Prime. Kilka dni temu Rafe Judkins, czyli showrunner tej produkcji, pochwalił się, że scenarzyści rozpoczęli już prace nad fabułą drugiego sezonu. Nie przesądza to jeszcze, że projekt zostanie odnowiony, ale zdecydowanie zwiększa szanse, że tak się stanie.
ZASTRZEŻENIE:
Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizje z reflinka umieszczonego w tekście.