SEGA skasowała sieciowego FPS-a Hyenas od twórców Total War [Aktualizacja #3]
W ramach „reform strukturalnych” firma SEGA anulowała kilka nadchodzących projektów. Jest wśród nich sieciowa strzelanka Hyenas.
AKTUALIZACJA #3: W toku prywatnego śledztwa przeprowadzonego przez redakcję VGC na światło dzienne wyszły kolejne informacje na temat Hyenas. Według źródeł dziennikarzy, strzelanka była najdroższą produkcją Segi w historii, ale chaos, jaki panował przy jej tworzeniu, przesiadki na inny silnik w połowie prac i „nadmiernie ostrożny projekt” doprowadziły do skasowania tytułu.
Redakcja poprosiła Segę o komentarz w tej sprawie, ale na razie nie otrzymała odpowiedzi.
AKTUALIZACJA #2: Studio potwierdziło, że anulowanie prac nad Hyenas może doprowadzić do zwolnień. Deweloper zrobi jednak wszystko, aby ucierpiała jak najmniejsza liczba pracowników, np. przenosząc ich do innych oddziałów zespołu.
AKTUALIZACJA #1: Wedle informacji, jakie udało się uzyskać dziennikarzom serwisu IGN, Creative Assembly stoi u progu ogromnych cięć, które mogą doprowadzić do zwolnienia wielu pracowników. Co ciekawe, źródła bliskie studiu donoszą, że pracownicy firmy o skasowaniu Hyenas dowiedzieli się dopiero z ogłoszenia Segi.
Jeśli ostrzyliście sobie zęby na grę Hyenas, to możecie już odłożyć pilniki. Spółka SEGA Sammy ogłosiła decyzję o anulowaniu prac nad sieciowym FPS-em studia Creative Assembly. Tytuł trafił do kosza wraz z kilkoma innymi, niezapowiedzianymi jeszcze projektami. Głównym powodem decyzji jest „niższa rentowność” gier firmy w Europie.
W odpowiedzi na niższą rentowność regionu europejskiego, dokonaliśmy przeglądu katalogu tytułów każdej bazy deweloperskiej w Europie. Efektem tego jest anulowanie Hyenas i niektórych niezapowiedzianych tytułów znajdujących się w fazie rozwoju – brzmi fragment komunikatu SEGA Sammy.
Jednocześnie firma zapowiedziała, że zmniejszy koszty stałe, jakie Creative Assembly ponosi na terenie Europy.
Wdrożymy redukcję różnych kosztów stałych w kilku spółkach grupy w danym regionie, koncentrując się na Creative Assembly Ltd. Spodziewamy się poniesienia jednorazowych wydatków związanych z redukcją kosztów stałych – czytamy dalej.
Spółka SEGA Sammy zapewniła też, że „rozważy kolejne zabiegi mające na celu poprawę rentowności w regionie europejskim”.
Przypomnijmy, że zapowiedziana w czerwcu zeszłego roku gra Hyenas była sieciową strzelanką, skupiająca się na rywalizacji kilku drużyn o łupy. Uczestnicy zabawy mieli walczyć ze sobą w stanie nieważkości, chroniąc przy tym ogromny statek. Premiera produkcji była planowana na ten rok. Tytuł miał trafić na PC oraz konsole Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 i PlayStation 5.