autor: Kamil Zwijacz
Scrolls, nowa gra studia Mojang, sprzedała się do tej pory w 100 tys. egzemplarzy
Jeden z twórców gry Scrolls ujawnił, że produkcja trafiła już do 100 tys. osób. Obecnie tytuł można kupić za około 63 zł, gdyż znajduje się w fazie płatnych beta testów. Po premierze pełnej wersji koszt zakupu wzrośnie.
Henrik Pettersson, artysta pracujący przy grze Scrolls, poinformował na Twitterze, że nowy tytuł studia Mojang trafił już do 100 tys. osób. Wynik ten udało się osiągnąć dzięki beta testom, które wystartowały niecałe dwa miesiące temu.
- Nowa gra studia Mojang, autorów Minecrafta
- Karcianka z elementami strategii i planszówki
- Obecnie znajduje się w fazie płatnych beta testów
Produkcja weszła w fazę płatnych beta testów na początku czerwca. Scrolls sprzedawane jest na podobnych zasadach jak swego czasu MInecraft. Obecnie grę można kupić za 14,95 euro (około 63 zł), jednak wcześniej była dostępna za 10 euro (około 42 zł), a po premierze pełnej wersji koszt zakupu zapewne oscylować będzie w granicach 20 euro (około 84 zł). Oczywiście nabycie gry teraz wiąże się z dostępem do uaktualnień. Można więc powiedzieć, że jest to swoisty pre-order z możliwością zabawy w czasie procesu produkcyjnego.
Jednak wydanie 60 zł na Scrolls to jeszcze nie koniec kosztów, ponieważ twórcy zastosowali w swojej produkcji system mikropłatności. Teoretycznie nie powinien on mieć żadnego wpływu na zabawę, ale w rzeczywistości nie zawsze jest tak różowo. Sting swego czasu pisał:
„Wszystkie dostępne w grze rzeczy można nabyć za wirtualną walutę, ale niejednokrotnie szybszy dostęp do lepszych zwojów zapewnia dużą przewagę na polu bitwy, która przekłada się na większe szanse odniesienia zwycięstwa. To zaś oznacza wyższe wygrane w złocie. Istnieje więc ryzyko pewnego rodzaju marginalizacji graczy, którzy postanowią nie inwestować swoich ciężko zarobionych pieniędzy.”
Scrolls to gra strategiczna wykorzystująca do rozgrywki wirtualne karty. Jak w innych tego typu produkcjach, gracze tworzą własne talie z dostępnych, tytułowych zwojów, którymi następnie stają do walki z innymi osobami lub przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Głównym zadaniem jest zniszczenie posągów wroga, znajdujących się na przeciwległej stronie planszy.