Scrolls – finalna wersja karcianki od Mojang wyjdzie w listopadzie
Studio Mojang zdradziło, że gra Scrolls – miks strategii turowej i karcianki – powinna wyjść z fazy beta i zadebiutować w finalnej wersji pod koniec listopada 2014 roku. Mniej więcej w tym samym czasie ukażą się wersje na tablety, a w jakiś czas potem także wydania smartfonowe.
- Producent: Mojang
- Gatunek: miks strategii turowej i karcianki
- Platformy sprzętowe: PC, urządzenia mobilne (iOS, Android)
- Termin premiery: koniec listopada 2014? (PC, tablety)
Po trzech latach produkcji i ponad roku w fazie płatnych otwartych beta testów gra Scrolls – karciana strategia turowa od szwedzkiego studia Mojang (twórców Minecrafta) – doczeka się w końcu premiery w finalnej postaci. Serwis Touch Arcade z rozmowy z deweloperami dowiedział się, że omawiana produkcja w wydaniu pecetowym (Windows, Mac) i tabletowym (iOS, Android) powinna trafić na rynek w wersji 1.0 pod koniec listopada 2014 roku. Niemniej, nie jest to termin wyryty w kamieniu – mamy tu do czynienia jedynie z szacunkami, ponadto twórcy mówią, że nie wypuszczą gry, dopóki nie będzie gotowa. Edycja przeznaczona na smartfony ukaże się z pewnym opóźnieniem (Mojang nie chce wypuszczać na tych urządzeniach „pierwszej wersji”). Rzecz jasna, rozwój Scrolls nie zakończy się na zamknięciu fazy beta – deweloper planuje regularnie wzbogacać swoje dzieło o kolejne karty, jednostki i inne funkcjonalności.
Druga gra od Mojang raczej nie dorówna popularnością Minecraftowi, ale dla fanów karcianek może okazać się bardzo ciekawą pozycją.
Informację o zamiarze wypuszczenia omawianej gry w finalnej formie można poczytywać za dobry znak, biorąc pod uwagę niedawne przejęcie studia Mojang przez firmę Microsoft. Zastanawiano się wtedy, jaka przyszłość czeka projekty inne niż Minecraft, obawiając się, że gigant z Redmond może zażyczyć sobie ich porzucenia i całkowitego skupienia się na produkcji, dzięki której Szwedzi generują największe przychody. Członkowie zespołu opracowującego Scrolls odnieśli się do tych rozważań, stwierdzając, że zamierzają wydać swoje dzieło tak czy siak, pod egidą Microsoftu lub nie.
O losy gry nie trzeba się martwić tym bardziej, że nowy właściciel studia wyraził wobec niej entuzjazm, a poza tym przejęcie Mojang nie zostało jeszcze skonkludowane, więc producent powinien móc kontynuować swoją dotychczasową politykę jeszcze przez długi czas. Na podstawie przeprowadzonych rozmów i zasłyszanych informacji chłopaki z Mojang przypuszczają, że Microsoft nie zamierza nadmiernie wtrącać się w ich działalność, a jedynym, co może zostać im narzucone, będą takie rzeczy, jak umieszczenie logotypu giganta z Redmond w grach Szwedów.
Jak wspomniano, Scrolls to mieszanka strategii turowej i karcianki. Rozgrywka toczy się na heksagonalnych planszach, stanowiących pola bitew dla trzech frakcji. Gracz umieszcza na placu boju jednostki ze swojej talii (reprezentowanej przez tytułowe zwoje) i naprzemiennie prowadzi je do walki, a w międzyczasie zagrywa kartami zaklęcia i inne dodatkowe efekty. Dzieło studia Mojang wspiera funkcje cross-platform, a więc posiadacze komputerów i urządzeń mobilnych będą mogli grać wspólnie, ponadto nic nie stanie na przeszkodzie, by bawić się naprzemiennie na różnych platformach sprzętowych. Warto też wspomnieć, że już w ciągu pierwszych kilku tygodni płatnych beta testów Scrolls trafiło w ręce 100 tysięcy graczy – popularności grze mogła przysporzyć nie tylko marka twórców popularnego Minecrafta, ale także szum, jaki rozpętał się wokół omawianej produkcji, gdy firma Bethesda na drodze sądowej wezwała jej twórców do zmiany tytułu, by nie godził w serię The Elder Scrolls (ostatecznie Kanadyjczycy przegrali sprawę).