Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 sierpnia 2012, 09:20

autor: Adrian Werner

Sacred Citadel - seria Sacred powraca jako chodzona bijatyka

Firma Deep Silver zapowiedziała grę Sacred Citadel. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon będzie to jednak chodzona bijatyka, a nie produkcja z gatunku action-RPG. Szykowana jest wersja na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

Dwa lata temu, na targach gamescom, firma Deep Silver ujawniła, że pracuje nad kolejną odsłoną cyklu Sacred. Od tego czasu na temat powrotu tej popularnej marki było jednak cicho. Teraz uległo to zmianie, choć w sposób dosyć niespodziewany. Wydawca zapowiedział bowiem grę Sacred Citadel, która w przeciwieństwie do poprzednich części cyklu jest chodzoną bijatyką, a nie produkcją RPG. Szykowane są wersje na PC, 360 i PlayStaton 3, a premiera nastąpi w przyszłym roku.

Zabawa przypominać ma klasyczne automatowe produkcje pokroju serii Golden Axe. Naszym zadaniem będzie więc głównie parcie w prawą stronę ekranu i zabijanie hord wrogów. System walki ma być mocno zręcznościowy, więc o rezultacie starć zadecydują przede wszystkim umiejętności samych graczy, a nie statystyki ich postaci. Autorzy nie zamierzają jednak całkowicie pozbyć się elementów RPG.

Ujawnienie Sacred Citadel nie oznacza wcale, że nie powstanie pełnoprawna kontynuacja cyklu. Na założonym przez Deep Silver specjalnym profilu na serwisie Facebook możemy przeczytać, że wkrótce ujawnione zostaną informacje na temat Sacred 3.

Sercem gry będzie oczywiście rozbudowany system walki. Dostępne mają być dwa ataki – wolny i mocny oraz słabszy, ale za to szybszy. Jednocześnie ciosy będą modyfikowane przez kierunek, w który je wyprowadzimy oraz rodzaj dzierżonego uzbrojenia. Pojawią się również ataki na dystans, wykonywane za pomocą łuków oraz zaklęć. Wszystko to dodatkowo wzbogacą specjalne moce zależne od klasy postaci.

Sacred Citadel - seria Sacred powraca jako chodzona bijatyka - ilustracja #1

W Sacred Citadel nie zabraknie też elementów RPG. Zabici wrogowie pozostawią na polu bitewnym swój ekwipunek. Dzięki temu otrzymamy dostęp do nowych narzędzi mordu oraz pancerzy. Do wyboru będą trzy klasy – wojownik, łotrzyk i szaman. Każda z nich wystartuje z własnym zestawem podstawowych umiejętności, a pozostałe, bardziej zaawansowane talenty będziemy musieli odblokować podczas gry.

Wszystkie trzy klasy zaprojektowano tak, aby dobrze ze sobą współpracowały. Sacred Citadel powstaje głównie z myślą o trybie kooperacyjnym, choć będzie można też bawić się samemu. Na koniec warto dodać, że za produkcję odpowiada studio SouthEnd Interactive, znane głównie z gry logicznej Ilomilo.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej